Plaatsen microfoon carkit

Reinier

Nieuw lid
Ik heb een carkit laten inbouwen en de microfoon is bovenaan de A-stijl geplaatst. Nu krijg ik van mensen met wie ik bel vaak te horen dat er veel (motor)lawaai te horen is. Nu is dat altijd wel wat, maar bij mijn vorige auto was dat toch wel minder. Daar zat de microfoon overigens bij de binnenverlichting geplaatst (midden vooraan). Nu vraag ik me af waar jullie de microfoon hebben geplaatst en welke reacties jullie krijgen (of niet).

Ik ben benieuwd.
 

Dutch4x4

Senior Member
Ook bij de binnenverlichting: geen klachten. Sterker nog: ik hoor weleens 'o, zit je in de auto dan?'

Ik heb trouwens weleens van mijn dealer gehoord dat linksvoor bij de Octavia geen goede plek is en kennelijk dus ook in de O2...
 

Reinier

Nieuw lid
Dan is het wel vreemd dat juist m'n Skoda dealer deze plek heeft bedacht. /forum/images/graemlins/1761.gif Bij de volgende beurt vraag ik of ze 'm bij de binnenverlichting plaatsen...
 

Wiseguy

Actief lid
Het kan zijn dat ze de microfoon verkeerd om hebben geplaatst... Ik heb een Sony Ericsson HCB-300 BT carkit in laten bouwen, maar de monteur heeft het microfoontje precies met de voorkant naar de ruit toe geplaatst. Daardoor krijg je veel te veel geluid van de airco en van de wind op de voorruit in je microfoon.... Bij mij zit de microfoon trouwens middenvoor op de binnenverlichting.

Je moet maar eens kijken of het mogelijk is om de microfoon om te (laten) draaien.... Een van de verkopers van Wolstad heeft me verteld dat dan het probleem hoogst waarschijnlijk verholpen is.

Ik moet het nog even laten doen, maar heb er weinig tijd voor... binnenkort ga ik er wel even langs. Mocht het bij jou helpen, dan laat het even weten... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

blacktdi

Actief lid
De beste plaats /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif is inderdaad bij de binnenverlichting maar pas op dat je de ventilatieroosters niet omhoog richt, door de luchtstroom ontstaat ook lawaai. Ik had ook vaak dat mensen zeiden dat ze me niet konden verstaan en ik kwam erachter dat het door de luchtstroom uit de roosters kwam.
 
Bij mij hebben ze het microfoontje op het dashboard, midden tussen de toerenteller en de snelheidsmeter, net onder de maxidot geplaatst. Je ziet er daar niets van en ik spreek regelmatig mensen die niet kunnen horen dat ik in de auto zit! Op die plek heb je veel minder last van ruis door wind of de luchtstroom uit de ventilatieroosters en normaal gesproken richt je tijdens het rijden automatisch je stem richting dit gedeelte van de auto! Ingebouwd bij Skoda in de Meern. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Wiseguy

Actief lid
Elegance, heb je daar wellicht ook een fotootje van? Ik ben wel erg benieuwd moet ik zeggen.... mijn microfoontje moet ook nog worden omgedraaid of anders worden verplaatst.
 
Let niet op de kwaliteit van de foto (telefooncamera), maar het idee is duidelijk hoop ik.
 

Bijlagen

  • 9787-Afb0031.jpg
    9787-Afb0031.jpg
    9,8 KB · Weergaven: 48

higgy

Forumguru
Originele plek!
Overigens: ik heb VEEL slechtere camera-foto's gezien dan deze.
Je moet alleen je nagels schoonmaken zie ik. /forum/images/graemlins/cheer.gif
 

Wiseguy

Actief lid
Ziet er goed uit hoor.... ik zal het eens voorstellen aan mijn dealer... kijken of ze er iets van kunnen maken.... Maar ik moet zeggen het is inderdaad een goede plaats om te voorkomen dat er windruis in de microfoon terecht komt... Thanks!
 

Reinier

Nieuw lid
Ik ga dat de dealer ook voorstellen... is inderdaad een originele plek. Ik merk dat ik me tijdens het bellen wat geforceerd richting de microfoon beweeg om me goed verstaanbaar te maken. Deze plek op het dashboard is idd qua praatrichting wel logisch...
 
Bovenaan Onderaan