Plaatsen GPS ontvanger Octavia II

Heeft er iemand al ervaring met het plaatsen van een GPS ontvanger tbv tomtom? Deze wil ik namenlijk graag uit het zicht hebben (bijvoorbeeld onder het dashboard).
Ik zat te denken of het opbervak bovenop het dashboard een goed plek zou zijn? Misschien is het bakje er makkelijk uit te trekken om de GPS ontvanger te plaatsen.
Ben nog niet in het "bezit" van de Octavia II, maar hopenlijk zal deze half mei geleverd worden.
(Combi elegance 2.0 Tdi, xenon, pegasus + sportonderstel, klein leerpakket, dubbele kofferbakbodem, maxi dot)
 

higgy

Forumguru
Goeie vraag. Ook mijn Octavia II (Iets bescheidener /forum/images/graemlins/wink.gif : 1.6MPi Elegance, klein leerpakket, Xenon, stoelverwarming) hoop ik rond die tijd te krijgen en ook ik moet een GPS-antenne kwijt. Ik ga het eerst proberen op de plek waar de antenne nu in mijn Xantia break ook zit: tussen c en d-stijl dus naast de hoedenplank tegen (niet op) het raam. Perfecte ontvangst in de Xantia: altijd enorm veel satellieten.
 

Karstieman

Forumguru
Houd er rekening mee dat je GPS ontvanger toch echt vrij onder je raam moet liggen. Dus in je dashboardkastje gaat ie niet (of zo goed als niet) werken..
Als je 't mooi wil wegwerken kan je een GPS bestellen met externe antenne. /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Was ook niet van plan om de ontvanger in het dashboardkastje te doen, te veel metaal daarboven om nog een goede link te krijgen. (Heb het wel een keer geprobeerd met mijn huidige auto, een Ibiza uit 2000). Bij auto´s met een warmtewerende voorruit heb je zelfs maar 1 plek waar de ontvanger kan, de rest wordt teveel afgeschermd.
Nu stop ik de ontvanger steeds weg als ik de auto parkeer, hoe meer snufjes hoe uitnodigender om even te kijken zullen wel maar zeggen.
Heb het de dealer gevraagd wat de mogelijkheden zijn, alleen de prijs die de beste man vraagt suggereert een halve dag werk en dat laatste geloof ik gewoon niet. Ik hoop nog steeds op het opbergvakje bovenop het dashboard.
Staan bij een Xantia de ramen genoeg schuin zodat de ontvanger naar boven kan kijken? Is misschien nog een alternatief, rommelen in het dashboard is met alle airbags van tegenwoordig lastig....
 
In mijn Octavia (nog bescheidener, 1.9 TDI, Ambiente, Xenon, JumboBox) gebruik ik een TomTomGo. Ik had er later een externe antenne bijgekocht met het oog die tegen het raam te plakken voor een nog betere ontvangst. Maar bij nader inzien is de ontvangst van de ingebouwde GPS-antenne van de Go zo goed dat ik besloten heb de externe antenne toch maar niet te monteren. Deze zit dus nog nieuw verpakt in de doos. iemand interesse? /forum/images/graemlins/wink.gif
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Staan bij een Xantia de ramen genoeg schuin zodat de ontvanger naar boven kan kijken?

[/ QUOTE ]Ja.
 

Karstieman

Forumguru
Tom Tom go (ook de MITAC producten) heeft ook een extra sterke GPS omdat hij achter alle type ramen zou moeten werken...
 
Bovenaan Onderaan