pk's zeggen niet alles, Fabia S2000 versus Noble M600(video)

Hetzer

Forumguru
29urf4z.jpg



Briljante test, waarin blijkt dat het hebben van veel pk's niet betekent dat je de snelste bent.

Fabia S2000 versus Noble M600

Skoda Fabia S2000 IRC vs Noble M600 Review - Autostrada.tv
 

___JC___

Forumguru
Tsja, vergelijk is natuurlijk wel wat krom. Rallywagen tegen straatwagen, coureur tegen ietswat gezette presentator, bochtig weggetje met zelfs een jump. Ik wil dit vergelijk weleens zien op een circuit met dezelfde coureur. Dan is die Noble veeeeel sneller verwacht ik.
 

Hetzer

Forumguru
Noble heeft wel bijna 3 keer zoveel pk's, was de laatste run niet de zelfde coureur??
Een rallywagen is natuurlijk over het algemeen wel de meerdere tegenover een straat wagen, ook al is het een Noble ;)
 

Ron467

Actief lid
Leuk filmpje, maar wat willen ze laten zien?

Net als het vergelijk van een prius tegen een dikke BMW op het circuit.
De Toyota moest alles uit de kast halen terwijl de BMW alles relatief rustig aan kon doen om in het spoor van de prius te blijven.

En waar het de makers om ging: de BMW was zuiniger dan de prius in die omstandigheden.....
 

___JC___

Forumguru
Precies en dat is het. Geen idee of in die getimede lap de Noble ook door dezelfde coureur bereden wordt, maar ik dacht van niet.
 

laagvlieger

Forumguru
Van autostrada.tv het volgende:

'... De enige overeenkomt, beide wegen rond de 1200kg ... '

Is die gestripte Fabia echt zo zwaar?
 

Noord26

Forumguru
Ze moeten minimaal een bepaalde gewicht op de weegschaal brengen. Om precies te zijn minimaal 1230kg. Maar door het strippen kunnen ze het gewicht aanbrengen op de plaats waar je het wilt hebben. Over het algemeen zo laag mogelijk dus.
 

Cordoba

Forumguru
Vergeet niet dat een rolkooi en vierwielaandrijving ook weer fors wat gewicht toevoegt ten opzichte van een gewone Faab.
 
Leuk filmpje maar inderdaad puur een vergelijking voor amusement. En technisch gezien heeft die rallyauto natuurlijk heel erg weinig meer met een normale Fabia te maken.......
 
Bovenaan Onderaan