Pioneer AVIC-EVO1-OC2-MTB

Goedemorgen,

Ik ben vanaf gisteren de trotste eigenaar geworden van een Skoda Octavia 1.4 TSI stationmodel. Ik ben dus nieuw op dit forum.

In de auto die ik gekocht heb heeft de garage een Pioneer multimedia systeem ingebouwd. Het is mogelijk om DAB+ radio te luisteren via het systeem echter het lukt mij na meerdere pogingen niet.


Is er iemand die hetzelfde systeem heeft en mij op weg kan helpen?

Alvast bedankt voor de reacties.
 

MaxN

Donateur
Roy, stel je ook even voor in de meet en greet, dat wordt gewaardeerd.

Maar het lijkt er op dat er geen originele radio in je auto zit. Als ik deze google is dit een vervangingsradio ipv een originele. Hoeft niet slechter te zijn, maar kan zijn dat jou auto geen DAB+ antenne/aansluiting heeft. Dan kan de radio het wel ondersteunen, maar kun je er geen gebruik van maken.
 

Bakkertje

Forumguru
Ben benieuwd of het goedkomt @Roy3310 laat je dat nog even weten?
Mijn ervaringen met dealers en aftermarket radio's zijn ronduit bedroevend, die snapten er bij mij echt helemaal niets van. Vandaar dat ik verwacht dat er gewoon geen DAB antenne aangesloten is.
Houdt ook rekening met de phantoom voedingsadapter (zie plaatje uit mijn vorige reactie) voor je normale radioantenne, die wordt 9 van de 10 keer vergeten en dan heb je echt hele slechte radio ontvangst..
 
Ik heb een beun die dit voor me gaat proberen te regelen. De garage vertelde wel dat er geen DAB+ op de radio zat, terwijl dit wel een van de opties is. Ik denk dus dat hij bedoelde dat de antenne er niet in zit.

Ik ga er achteraan en zal het hier terugkoppelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen
nu het standaard audio systeem van een standaard Skoa (mijn 2.0 TDI 2014) tamelijk ruk is: is er binnen de leden consensus wat de oorzaak is: is het de combi Navi-radio, die goedkoop moest blijven en dus kl.te is, of zijn t de speakers ?

zijn er leden die van arrenmoede een standaard radio-CD hebben ingebouwd, en waar ?
 

Rallye

Forumguru
Ik weet niet of dit nou het topic is om dit punt te raken, maar ik heb eigenlijk weinig problemen met mijn MIB2 Amundsen. Welke navi heb jij en welk probleem heb je ermee?
 
Bovenaan Onderaan