Pinkers in de buitenspiegels

fokker

Nieuw lid
Hallo,

Ik zou graag mijn pinkers in de buitenspiegels (beperkt percentage)
aansturen als mijn lichten opstaan. Meer zoals de "american style" verlichting op
de voorste pinkers, maar dan op de pinkers van de buitenspiegels.
Heeft er iemand er ervaring mee (als dit mogelijk is tenminste) en zo ja, waar en
wat aan te passenmet VCDS.
Ik heb een O2 van 2008 (let wel dat deze van voor de facelift),
boordnetstuurdoos (09) van 30 bytes.
Bij deze heb ik al: bochtenverlichting op de voorste mistlampen, american style,
en dagrijverlichting op de mistlampen gecodeerd met VCDS.
Neeldle-swapping is bij deze niet mogelijk volgens VCDS, of toch?
Alvast bedankt.

MarcoO2

Forumguru
Asl ik je goed begrijp, wil je dat de lampjes van je knipperlichten continu branden als je gewone verlichting ook brandt. Dat is in Nederland verboden, of dat ik Belgie ook zo is weet ik niet. Of het kán, weet ik niet.

Needle-sweep is bij jouw auto inderdaad niet mogelijk.

Welkom hier op het forum, trouwens!

Antera

Donateur
Goh dat voorstellen is tegenwoordig wel erg lastig.

Dat is niet mogelijk met Vagcom helaas.

Waar kan je instellen dat je mistlampen werken als dagrij verlichting? kan je dan ook het percentage instellen? ik ben het namelijk nog niet tegen gekomen of is mijn o2 te oud, hij is van 2006.

Alvast bedankt.

fokker

Nieuw lid
Dat is de bedoeling, ja.
Denk dat in België ook niet mag, maar dat zullen we dan wel zien.
Met VAG-COM niet mogelijk? En VCDS dan wel?
Als het mogelijk zou zijn, dan maakt dat toch niet uit of dat met VAG-COM is of niet.
Denk dat je alleen de juiste bits en/of bytes moet kunnen veranderen.

Het percenage kan je niet instellen.
Je moet alleen weten welke stuurdoos (09) je steken hebt in de wagen.
Dit zou alleen gaan is mij vertelt met de stuurdozen met 30 bytes.
Je moet dan 2 zaken veranderen, als je dit wil doen.

Intussen gevonden dat ik bij mijn o2 wel de mistlampen aan kan zetten als dagrijverlichting en het percentage ervan kan regelen, maar alleen als de verlichting aanstaat..... weet iemand of het mogelijk is om de mistlampen te laten branden als dagrijverlichting, maar zonder dat de gewone verlichting aangaat?

fokker

Nieuw lid
Ja dat gaat.
Je moet ze coderen als skandinavische dagrijverlichting en niet als de andere
(kan de andere niet meer voor de geest halen). Dan gaan de mistlampen branden als de parkeerrem af staat.
Waar kan je dan het percentage van de mistlampen dan aanpassen?

Rolle

Senior Member
er heeft hier op het forum ergens een flowchart gecirculeerd met de instellingen voor DRL via de mistlampen voor de O2 PFL. Weet zo direct niet meer waar.

@ fokker: ben je in deze configuratie al naar de keuring gemoeten en zo ja wat was de commentaar of schakel je de DRL via de mistlichten uit voor je naar de keuring moet?
Heb namelijk een tijd terug ook met dat idee gespeeld maar omdat ik zelf geen VCDS of VAGCOM heb het uiteindelijk toch maar gelaten uit schrik voor de keuring.
Mocht nu blijken dat men daar niet moeilijk over doet wordt het wel weer interessant natuurlijk.

Greets,

fokker

Nieuw lid
Neen, had de originele codering opgeschreven en opgezet.
Na de keuring terug de codering veranderd met deze voor terug DRL.
Heb het dus met andere woorden niet geriskeerd om zo naar de keuring te gaan.
Greets.

Bovenaan Onderaan