Piepen bij gas geven en gas loslaten

robinh

Nieuw lid
Goedenmiddag,
Na jarenlang plezier en probleemloos 225k met de diesel te hebben gereden nu met de nieuwe toch een probleempje?? En aangezien jullie mij met de skoda daarvoor goed geholpen met kinderstoel advies nu dit probleem:
Mijn octavia uit 2021 heeft nu een kleine 40k op de teller staan, nu merk is sinds kort dat er een soort van piepend geluid ontstaat bij het optrekken en gas loslaten. Het gaat om een 1.5 e-tec dsg. Iemand hier ervaring mee??? Klinkt niet als het fluiten van de turbo maar meer een schelle fluit van een scheidsrechtersfluitje .
Hoor graag van jullie.
Alvast enorm bedankt
M vr gr Robin , een autoleek
 
Laatst bewerkt:

robinh

Nieuw lid
Update, merkte gisteravond en vanochtend dat het bij een koude start is na een minuut of 15 is het weg en echt tijdens op en af schakelen en remmen op de motor. Ook het schakelen is niet vlekkeloos als de auto koud is.
Alvas
 

SimplyClever

Nieuw lid
Schakelen van automaat bij koude motor is idd wat afwijkend. Als je motor-uitschakelijk hebt fluit hij ook een beetje bij aan en uit gaan.
 

robinh

Nieuw lid
Dank voor uw reactie, echter is dat ook tijdens gasgeven en afremmen merkte ik net, weet niet of dat ook de bak is of toch ergens een lager van het een of ander, zoals ik al zei, ben een leek
 
Laatst bewerkt:

robinh

Nieuw lid
De auto is gisteren bij de garage geweest, het probleem is bekend bij skoda. De modificatie die bij het vorige type is gedaan aan de herintake uitlaatgassen blijkt op de 2021 modellen geluid te produceren, Skoda heeft hier echter nog geen oplossing voor. Ook auto's met 10km op de teller kunnen dit geluid al hebben. Oftewel wachten op een terugroepactie!!!!!!
 

jongetje

Forumguru
Ik wil je niet teleurstellen maar als het niet schadelijk voor de auto of gevaarlijk is, dan komt er geen terugroepactie. Dan wordt het hoogstens opgelost bij de mensen die het melden, als je geluk hebt uit coulance want de garantie is tegen die tijd al verlopen.
 

robinh

Nieuw lid
Ik begreep van de dealer dat dit wel gebeurt is bij het vorige model. Maar we zullen zien. Tevens heeft mijn garage aangegeven dat als er een oplossing is ze mij bellen voor herstel.
 
Bovenaan Onderaan