Phone button werkt niet meer en zet de radio op mute....

Kevski

Nieuw lid
Hey mede Skoda rijders!

Ik heb alles doorzocht maar kan er niks over vinden in de andere topics dus hierbij een nieuwe!

Ik heb sinds een week een probleem dat onze Columbus radio raar doet

De Phone knop werkte altijd normaal maar nu niet meer. Als ik erop druk zet hij de muziek op mute ?

Mijn telefoon verbind ook niet meer en kan hem ook niet meer vinden via bluetooth

Ik heb hem al terug gezet op fabrieksinstellingen maar ook dit heeft niks geholpen

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen

alvast bedankt en nog een fijne zondag!

Rallye

Forumguru
Bluetooth-module los of overleden? Check eens de aansluitingen van de module (zit origineel onder de bijrijdersstoel).

Bij @RaceblueRS zou de module wel eens niet (nooit?) aanwezig (geweest) kunnen zijn?

Laatst bewerkt:

Zwapp

Forumguru
Zoals ik zo het web lees is er een probleem met je bluetoothmodule, de columbus phone knop werkt als een mute functie als er geen bluetoothmodule is geinstalleerd, aangezien je ook je tel niet meer kan verbinden lijkt het erop dat daar het probleem zit.
Probeer de module eens los te koppelen en weer aan te koppelen, de module bevind zich onder de passagierstoel.

Voor dat je gaat kijken, stel jezelf en je auto eerst even voor in het meet-greet forum, krijg je ongetwijfeld meer reacties!

Cordoba

Forumguru
Mijn idee is dat de BT-koppeling niet meer werkt. Probeer eens opnieuw de telefoon te pairen en te connecten.

Bluetooth-module los of overleden? Check eens de aansluitingen van de module (zit origineel onder de bijrijdersstoel).

Bij @RaceblueRS zou de module wel een niet (nooit?) aanwezig (geweest) kunnen zijn?

Zou goed kunnen als dit een apparte module is, vreemd dat zoiets niet standaard in de Columbus zit lijkt me,

Kevski

Nieuw lid
Ik neem aan dat jullie deze bedoelen?

Ik heb de gele connector een keer los gehaald en uit elkaar en weer in elkaar maar hij doet nog steeds niks.

Heb de Columbus ook een keer gereset dmv de pijlen en het spreekknopje

Bluetooth module dus kapot???

Is deze makkelijke ( zelf ) te vervangen? Wat kost zoiets? En als je het laat maken ?

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    975,6 KB · Weergaven: 35

Thokozanoah

Forumguru
Bij mijn vorige O2 zat deze weggebouwd onder het stuur.....maar om de stekkers los te koppelen moest de Columbus er natuurlijk uit.

Kevski

Nieuw lid
@Yeti2015 bedankt! Ik vond het ook al raar want de snoer ging idd de stoel in.

Ik zag net op het eerste gezicht niks onder de stoel ( behalve een grote kunststof blok voor de voetverwarming )

Ik zal morgen nog eens kijken, en anders onder het stuur @Thokozanoah

Kun je dit makkelijk zien?!? Loshalen?

Bovenaan Onderaan