PHJ Hamers stelt zich voor

Beste forum leden,
Na een tijdje dit forum gelezen te hebben is het tijd mij voor te stellen.
Ik ben Peter Hamers, 65 jaar jong en wacht met ongeduld op mijn Karoq Sportline Quartz Grey met 19" onderstel en wegklapbare trekhaak.
Deze is gepland qua productie in week 21 en levering in week 24.

Ben na 37,5 jaar gewerkt te hebben in de brandbeveiliging eerst in de WW terechtgekomen en daarna sinds enkele jaren met pre-pensioen en vanaf 1 april gestopt als touringcarchauffeur. Dit heb ik 4 jaar met veel plezier gedaan, maar nu is het tijd om te gaan genieten als ons dat gegund is. (corona etc)

Op dit moment rijdt ik een Hyundai Tucson.
Gisteren zijn de velgen met winterbanden verkocht en heb meteen nieuwe besteld voor de Karoq.
We rijden enkele malen per jaar in de winterperiode naar Duitsland en Oostenrijk waar deze verplicht zijn.
Tevens een nieuwe set loopvlaksneeuwkettingen aangeschaft.

Samen met de vrouw hopen we te gaan genieten van onze rust en de nieuwe Karoq.

In de zomer rijden we sinds 1985 alweer, ieder jaar naar Kroatië.
We nemen dan onze boot mee op een trailer, vandaar de trekhaak, richting de Dalmatische eilanden.
Dit jaar hopen we met de Karoq daar heen te gaan, zo niet, zal de Tucson ons nog eenmaal vergezellen.

Tot zover.......wordt vervolgd in andere topics. DJI_0024.jpg
 

JeSko

Forumguru
Welkom, leuke introductie Peter!

Mooie foto ook, en ach een Tucson is ook geen straf om met te rijden ;)
 
De Karoq met automaat werd 10-05-21 geleverd en op dit moment staat de teller op 715 km.
Eerste indrukken van de Karoq zijn prima.
Er zijn een paar onduidelijkheden in de amundsen instellingen en hopelijk kan de dealer uitkomst geven.
(als deze reageert, is helaas erg traag met beantwoorden van vragen) Over 3 weken heb ik een afspraak.

Bij stilstand schakelt de motor direct af wat zeker bij een kruispunt wel erg snel is, komt mij wat onrustig over.
Heb er verder geen last van en is denk ik ook een kwestie van wennen.

Een van de winterbanden als reservewiel is geen optie. 19" past niet in de wielbak.
Derhalve een 18" spare wheel kit besteld. Komt morgen binnen.
 
Bovenaan Onderaan