Philips X-Treme Power lampen 27-10 te koop

Tallguy

Forumguru
Ter info voor die mensen die meer licht willen:

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Chartres, Frankrijk - Philips heeft vandaag haar nieuwe serie X-Treme Power halogeen koplampen geïntroduceerd – de helderste gehomologeerde niet-xenonlampen die op dit moment verkrijgbaar zijn. X-Treme Power is bedoeld voor veeleisende autoliefhebbers die graag het uiterlijk van hun auto aan hun eigen wensen aanpassen en daarbij willen profiteren van koplampen met raceprestaties.


Dankzij innovatieve Philips technologie kunnen deze automobilisten zien en gezien worden als nooit tevoren! X-Treme Power lampen geven tot 80% meer licht op de weg (afhankelijk van het type koplampunit van de auto). Het licht is krachtig en intens. Meer en beter licht maken X-Treme Power lampen ideaal voor autoliefhebbers die met hun auto willen opvallen in de grijze massa.


X-Treme Power lampen zijn bedoeld voor de vervangingsmarkt en met name voor autoliefhebbers die hun auto graag aan hun eigen wensen aanpassen met kwaliteitsonderdelen die zowel uitstraling als functionaliteit toevoegen. X-Treme Power is een eenvoudige manier om te upgraden naar koplampen met raceprestaties en de auto te tunen met in het oog springende details.


X-Treme Power is volledig en zonder beperkingen gehomologeerd in alle landen van Europa als vervanging voor conventionele lampen. De serie is geschikt voor praktisch alle typen koplampunits, waaronder ook de hedendaagse heldere koplampunits.


Philips is een van ’s werelds grootste leveranciers van lampen voor de automobielindustrie en de vervangingsmarkt en is de uitvinder van de halogeenlamp en Xenon HID-verlichting. Er zijn Philips producten voor elke verlichtingstoepassing in de auto, waaronder koplampen, signalering en interieurverlichting.


Verkrijgbaarheid
X-Treme Power is verkrijgbaar in H4 en H7

[/ QUOTE ]

Het artikel is van 12-9, maar....op de site van Halfords staat dat ze morgen (27-10) te koop zijn en dat je met een kortingsbon 20% korting kan krijgen.
 

Kelvin

Lid
Heeeeey die had ik al op het oog en ga ik morgen halen!! Het kortingsbonnetje heb ik al klaar liggen.

Ben erg benieuwd naar het resultaat....

Ze praten bij Philips over meeste lichtopbrengst van de lampen die op dit moment te koop zijn!?! 80 %meer lichtopbrengst.

Dat kan haast alleen maar een mooie toevoeging zijn op de Fabia
smile.gif
 

Timothee

Actief lid
Cool, die wil ik ook in mijn (lease)auto!
smile.gif

Jammer alleen dat ik ze dan waarschijnlijk zelf moet gaan betalen want de originele lampjes zijn nog niet kapot en denk dat de leasemaatschappij niet onnodig dure lampen erin laat zetten.

Overigens vind ik dat het hier in Nederland tijd wordt dat er begroeiing geplaatst wordt tussen de weghelften van snelwegen. In Duitsland heb je bijna overal struiken, maar hier helaas niet. Met die steeds feller wordende koplampen heb ik steeds meer last van verblinding. Hier kan het ministerie beter geld in investeren dan in flitskasten. Dat is m.i. effectiever voor de veiligheid op de weg.
 

LenK

Forumguru
Hoeveel typen lampen heeft Philips ondertussen wel niet?
Zal toch wel goed business voor ze zijn dat ze er zo fanatiek mee bezig zijn.
 

Tallguy

Forumguru
Mijn vriendin had een dag eerder die Philips NightGuides gekocht. Konden niet meer terug, dus net maar even erin gezet. Vanavond ook maar eens testen. Als het niks is dan die X-treme dingen maar eens proberen.
 

Kelvin

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erwin_K</font><hr />

Ik heb ze vanmiddag gekocht en gemonteerd. Als het straks donker is eens uitproberen!
smile.gif


[/ QUOTE ]

Nou vertel hoe was het resultaat??

Bij het filiaal in Zoetermeer waren ze niet binnen gekomen dus voor mij wordt het op z'n vroegst maandag.

Maar ik ben natuurlijk alvast zeer benieuwd dus kom maar op...
 

Erwin_K

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kelvin</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erwin_K</font><hr />

Ik heb ze vanmiddag gekocht en gemonteerd. Als het straks donker is eens uitproberen!
smile.gif


[/ QUOTE ]

Nou vertel hoe was het resultaat??

Bij het filiaal in Zoetermeer waren ze niet binnen gekomen dus voor mij wordt het op z'n vroegst maandag.

Maar ik ben natuurlijk alvast zeer benieuwd dus kom maar op...

[/ QUOTE ]

Ik vind ze top!
xyxthumbs.gif
Veel meer en helderder licht dan de standaard halogeenlampen. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik ze gekocht heb!
smile.gif
 

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erwin_K</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kelvin</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erwin_K</font><hr />

Ik heb ze vanmiddag gekocht en gemonteerd. Als het straks donker is eens uitproberen!
smile.gif


[/ QUOTE ]

Nou vertel hoe was het resultaat??

Bij het filiaal in Zoetermeer waren ze niet binnen gekomen dus voor mij wordt het op z'n vroegst maandag.

Maar ik ben natuurlijk alvast zeer benieuwd dus kom maar op...

[/ QUOTE ]

Ik vind ze top!
xyxthumbs.gif
Veel meer en helderder licht dan de standaard halogeenlampen. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik ze gekocht heb!
smile.gif


[/ QUOTE ]

Mag ook wel hè voor dat bedrag
smile.gif


Ik wil ze ook gaan kopen, maar zag vandaag in een krantje van Halfords ook die Night Guide 3in1 lampen van Philips. Ik vraag me af wat nu precies het verschil is tussen die NightGuides en de X-Treme lampen.
 

Timothee

Actief lid
Nog mensen ervaring opgedaan met deze lampen?
Ik denk er nog steeds aan om ze te kopen, maar vraag me af wat het verschil is tussen die felle lampen van Philips (deze Xtremes, de NightGuides en er is volgens mij nog een type). Weet iemand daar iets van?

Is het vervangen van de lampen veel werk? Ik zag dat je de hele koplamp unit moet demonteren.
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

Is het vervangen van de lampen veel werk? Ik zag dat je de hele koplamp unit moet demonteren.

[/ QUOTE ]

Dat mijn je toch niet hoop ik?
Bij de Fabia is het echt zo gebeurd binnen 5 minuten heb je de lamp verwisseld !!!!!!!!!!!!!!
xyxthumbs.gif
 

Timothee

Actief lid
Tsja...de dealer vertelde dat al maar omdat ik hem niet geloofde toch maar eens in het boekje gekeken. En jawel...je moet de hele unit eruit nemen. Nu zag dat er op zich niet zo heel ingewikkeld uit.
 

Timothee

Actief lid
Ik heb vandaag ook deze Philips X-treme Power H7 lampen gekocht bij Halfords (nog met 20% korting tot eind deze maand).

Het is natuurlijk altijd lastig vergelijken met de originele lampen als je ze vervangen hebt, maar het resultaat valt me eigenlijk tegen. Als ik afga op de naam "X-treme Power" en de stelling "tot 80% meer licht dan een normale lamp", dan verwacht ik eigenlijk een enorme lichtbundel te krijgen (zeg maar zoiets als een bouwlamp
smile.gif
). Ik ben net eens op en neer naar Maastricht gereden en hoewel dat toch echt een donker stuk snelweg is (met helder weer), had ik niet het gevoel echt heel veel verder vooruit te kunnen kijken. Kortom, zo X-treme vind ik het resultaat niet
frown.gif


Het wisselen van de lampjes was overigens super simpel...het feitelijke vervangen kostte minder tijd dan het open krijgen van die K*T plastic verpakking
smile.gif

Het demonteren van de koplamp unit was ook een eitje (al heb ik de stekker niet los gekregen...het lukte zo ook, alleen het terug inbouwen is niet helemaal naar wens gelukt
frown.gif


De rechter unit (van achter het stuur gezien) zit qua aansluiting op het plaatwerk goed, maar ik heb het idee dat de speling aan de onderkant groter is dan voorheen (al heb ik daar natuurlijk niet naar gekeken voordat ik de unit eruit haalde!). Als ik gehurkt ga zitten kan ik zowat onder de koplamp unit door kijken. Bovenaan sluit ie daarentegen prima aan. Ik vermoed dat hij ietsje gekanteld moet worden zodat hij wat vlakker staat.

De linker unit zit nu helemaal niet goed
frown.gif
Hij wilde eerst niet echt terug dus toen ik wat harder duwde, duwde ik natuurlijk te ver en schoot ie door. Ik hem weer wat terug getrokken, maar nu krijg ik hem niet meer sluitend met het plaatwerk!
frown.gif
De unit sluit boven en beneden wel netjes aan (beter dan die andere kant), maar hij zit scheef...de richting aanwijzer ligt dieper dan de rest van de unit (daar is hij dus doorgeschoten). Ik heb eens goed gekeken naar alle (kunstof) geleidingen en getracht de unit wat te draaien, maar zo wil ie niet passen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe krijg ik die unit nu fatsoenlijk ingebouwd zodat ie geheel aansluit en niet te diep ligt voor een deel zoals nu het geval is?

Als het morgen droog is, zal ik nog eens even bij daglicht proberen ze opnieuw te demonteren en terug te monteren. Als het dan nog niet lukt, dan vrees ik dat ik alsnog langs de dealer moet.
 

Timothee

Actief lid
Het is gefixed. Ben bij de dealer langs geweest en die heeft de units correct geplaatst en de lampen meteen gesteld (was wel nodig ook!).

Zowel ik als de betreffende monteur hebben weer wat bijgeleerd: sowieso hoe je de units dus NIET moet terug plaatsen
smile.gif
, maar ook dat de kunststof plaat met geleiders ook verstelbaar is met torx schroeven! Die plaat was dus iets verschoven waardoor de koplamp unit altijd scheef geplaatst werd.

Ook al staat alles nu goed afgesteld, ik vind het nog altijd geen wereld van verschil met deze nieuwe lampjes...beetje jammer voor zo'n asociaal bedrag voor een setje lampen.
 

Tallguy

Forumguru
Ik ga daarom ook Xenon After-Markt inbouwen in de Fabia van m'n vriendin. Dingen komen vandaag of morgen bij de dealer en hopenlijk vrijdag bij ons. Dan zaterdag ff knutselen.
 
Bovenaan Onderaan