PHEV laadt traag icm Alfen laadpaal

Ik heb thuis een Alfen eve single pro laadpaal die traag laadt indien 3 fasen aan staat. Voorheen een superb phev die 3,4kw laadde, nu ik de kodiaq 2 phev aansluit max 1,2kw… Alles gecheckt aan de auto,app, loadbalancing uit en thuislader instellingen. Conclusie Alfen monteur is dat het probleem in de communicatie met de auto zit. Nu op 1 fase gezet (lader) en nu laadt hij met 3,6 kw. Lader thuis laadt Tesla wel rap, MG niet en kodiaq dus traag. Lijkt iets te zijn in de communicatie tussen laadpaal en bepaalde merken. Skoda dealer geeft aan dat auto up to date is en geen storingen heeft. Iemand hier bekend mee? Lijkt me dat dit vaker moet voorkomen bij een VAG phev en alfen laadpaal. Enige wat ik nog zou kunnen vragen is of de garage gaat laden aan een Alfen paal en kijkt of er een storing zichtbaar is.

ertromp

Forumguru
Geen probleem bij mij. Ik laad mijn Tiguan met de volle 11kW op mijn Alfen Single pro. Heb je niet de laadstroom beperkt of zo? Of gebruik je een app van de energieleverancier die iets overruled?

Ok, goed om te lezen dat het wel kan! Ik heb geen beperkingen aan staan, niet in de auto, ook voor de zekerheid app van Eneco verwijderd die ik niet gebruikte. Het is de communicatie bij het 3 fase laden wat niet goed gaat thuis, de auto lijkt de lader af te knijpen. Openbaar geen problemen... Test apparaat van monteur laadde thuis ook goed op 3 fase.

Bovenaan Onderaan