PFH optie

Hello all...

Al enige tijd dit forum aan het volgen wegens net een nieuwe Skoda besteld.

Op 24 april gegaan voor een Octavia RS (hatchback) in ralley green..... Oh ja.... : de diesel met 4x4 :)

Levertijd : ergens tussen eerste week van juli en laatste week van september :thinking:

Nu heb ik deze auto besteld voor dat er een degelijke configurator voor beschikbaar was.... Die blijkt er nu wel te zijn en stel al direct vast dat er twee opties bijstaan waarvan ik het bestaan niet kende....

Daarom : iemand die weet wat de optie 'PFH' is? Gezien het nogal kostelijk is, denk ik dat het wel eens een belangrijke optie zou kunnen zijn :pieker:

En iemand die me meer kan vertellen over de optie 'rear seat entertainment'?

Beide opties geven niet echt veel info in de configurator, noch op de rest van de site...

Alvast bedankt voor jullie inbreng!
 

ertromp

Forumguru
Die pfh ben ik ook al tegengekomen op de Skodacommunity en heeft te maken met de regeling van het adaptieve onderstel
 

Cordoba

Forumguru
rear seat entertainment zou @ertromp als seatrijder toch moeten weten.;) Volgens mij zijn dat beeldschermen in de achterkant van de hoofdsteunen van de voorstoelen, maar ik kan het mis hebben.

Erik weet je toevallig ook waar pfh voor staat? (ik neem aan dat het een afkorting is)
 

JXX

Senior Member
PFH via Google;
Die adaptive Fahrwerksregelung (PFG, auf RS PFH) ermöglicht die Wahl zwischen einem komfortablen oder
einem sportlichen Fahrverhalten.
:lezen:
 

Cordoba

Forumguru
PFH is dus hetzelfde als DCC? (Dynamic Comfort Control of iets dergelijks)

Edit: DCC is dus Dynamic Chassis Control zoals ertromp hieronder aangeeft
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor de antwoorden. PFH zou inderdaad DCC zijn. Iets waar ik eigenlijk van uitging dat dat standaard was voor de 4x4 :nono:

De SmartLink + Wireless RSE App optie lijkt voor elke Octavia beschikbaar te zijn.

Zou het kunnen dat dit samenhangt met de facelift die er zit aan te komen?

Lijkt dat het tijd is om mijn dealer wat lastig te vallen..... en nog eens wat opties bij te voegen.... al wil ik niet echt dat de levertijd nog wat zou opschuiven :pieker:
 

ovm

Nieuw lid
Ik ben zaterdag bij de dealer geweest en PFH omvat op mijn offerte de volgende zaken:

- Performance Sound Generator
- DCC - Dynamic Chassis Control met Driving Mode Select
- Demping voor
- ECO-functie voor rijprofiel
- Demping achter

Er zijn ook nog een paar andere zaken bij gekomen, zoals de Comfort Telefonie met rSap en LTE - vraag mij af of dit dan met ingebouwde simkaarthouder is?
 

ertromp

Forumguru
PFH is dus een compleet pakket van diverse voorzieningen die te maken hebben met onderstel en motor
 

ovm

Nieuw lid
Wel eigenaardig dat je dealer dit niet gezegd heeft bij de bestelling. Toen ik eind april een offerte vroeg voor de 4x4 had men de optie wel al uitdrukkelijk vermeld, terwijl de online configurator nog niet bestond
 
Wel eigenaardig dat je dealer dit niet gezegd heeft bij de bestelling. Toen ik eind april een offerte vroeg voor de 4x4 had men de optie wel al uitdrukkelijk vermeld, terwijl de online configurator nog niet bestond

Tsja, beetje apart verhaal. Ik had reeds in maart een offerte laten maken bij een dealer. In april wou ik dan de bestelling plaatsen en toen was het opeens geen officiële dealer meer :arghh:

Heb toen zelf mijn offerte terug moeten boven halen om de auto samen te stellen. Zelfde voorwaarden kunnen krijgen als bij een officiële dealer (die me gunstig leken) en bijkomende garantie in de garage zelf (daardoor 4 jaar garantie).

In maart was er nog geen sprake van die opties bij opmaak van diverse offertes.
 

Tuner111

Forumguru
Damn nu is dat er ? :nono::banghead::'(

was een optie dat ik wilde maar hadden ze nog niet op de Octavia...

zou dit achteraf kunnen geplaatst worden ?
 
ovm, kan je voor mij de code van de optie pfh op je offerte eens opzoeken? Contact gehad met mijn dealer, en zij beweren dat die optie niet beschikbaar is.

De optie SmartLink + Wireless RSE App toevoegen was dan weer geen probleem.

Verder overigens iemand enig idee waarom je het RS Comfort Pack niet kan combineren met de elektrisch verwarmde voorruit? :arghh:
 
Laatst bewerkt:
Damn nu is dat er ? :nono::banghead::'(

was een optie dat ik wilde maar hadden ze nog niet op de Octavia...

zou dit achteraf kunnen geplaatst worden ?

Tuner111, voor zo ver ik kan zien is het momenteel enkel een optie voor de 4x4. Ik ken niks van techniek, maar is het achteraf plaatsen hiervan geen moeilijke (en dus dure) bevalling?
 

ovm

Nieuw lid
ovm, kan je voor mij de code van de optie pfh op je offerte eens opzoeken? Contact gehad met mijn dealer, en zij beweren dat die optie niet beschikbaar is.

Ik zal vanavond eens kijken wat de code precies is. De prijs was in elk geval lager dan de 1050 op de configurator, ergens rond de € 800.

Lijkt mij een interessante optie, maar in combinatie met de 4x4 komt de totaalprijs dan wel vrij hoog te liggen.
 
Bovenaan Onderaan