Pech na 6800 km!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron-e

Lid
Vandaag na mijn laatste rit bij de a4 een bokkende DSG na een rotonde te hebben verlaten. Voor een stoplicht waar ik rechtsaf wilde slaan, stond ik stil (was rood) en de toerenteller sloeg omhoog richting de 4000 toeren. Vervolgens kreeg ik een steeksleuteltje in beeld, wat volgens mij inhoud dat hij voor onderhoud moet.
Afijn, ik de motor maar even afgezet, misschien moet hij even restarten ofzo.. ik wacht een seconde of wat en draai de sleutel weer om.. EHHHH.. helemaal niets..!
Het lijkt erop of de DSG in de D stand blijft staan terwijl hij toch echt in P staat, en dan start hij niet! Ik met bibberende handjes (ja ze rijden er echt hard) me gevaren driehoek opgeklopt en neergezet.. ANWB was erg snel ter plaatsen ivm gevaarlijke blokkade.. klasse van die man, erg goed geholpen.. De auto kon niet zo gemaakt worden (zeker niet een koppelingsprobleem na 6800 km.) dus de berger werd gebeld. De anwb man bleef met zijn wagen (groot zwaailicht) achter de o2 staan wachten erg sympathiek..

Al met al rijd ik nu een renault clio (snik) van de berger, en is het nog maar de vraag wanneer octi terug komt.. ik vind het eigenlijk best wel erg dat die na zo weinig kms al een storing oid heeft. Ik hoop dat dit geen voorteken is van wat nog komen moet..

Hopen op een goede afloop, de service van de hulpdiensten was iig uitstekend!

jos_br

Actief lid
Das echt balen, en geeft niet meteen een vertrouwd gevoel met een zo goed als nieuwe auto.

Jos.

Gieliovd

Forumguru
Klote man.... DSG, niet de eerst en niet de laatste hoor!

Enne, niets kwaads over een Clio wil je ;)

Ron-e

Lid
Haha sorry, geen kwaad woord over een clio inderdaad.. maar was wel even een stapje terug en ik baal gewoon dat ik mijn wagen kwijt ben. Maar dat is logisch..

ja? ik las eigenlijk alleen maar goede dingen over dsg.. maar als hij er nu al mee kapt vind ik wel heel snel. En ik doe echt geen gekke dingen met die wagen, heb hem pas 1x maal in de sport stand gehad haha...

Ben ook benieuwd wat er uit komt, hoop dat ik het snel hoor.. en dat ik weer snel kan dsg-en...

yal

Lid
Dat is zeker balen, wij hebben ook al de nodige problemen met octavia 1,8 tsi met dsg7 gehad. Meest hinderlijk is het niet soepel optrekken vanuit stilstand, auto blijft lang stilstaan bij optrekken(terwijl je gas geeft) en trekt dan abrupt met een schok op.

Ben benieuwd wat er loos is met jou auto.
De sportstand gebruik ik ook weinig . Deze laat de auto onnodig idiote toeren draaien tot ver in het rode gebied.

Succes ermee,

ya;

Rosinfield

† In Memoriam
@Yal: ik herken dat in zoverre, dat ik heb gemerkt dat je wel eerst even moet wachten tot de auto gaat rijden als je je voet van de rem haalt. Bij mij althans kun je daarna (enkele seconden) gewoon vlot weg rijden

Ron-e

Lid
Thanks.. vandaag nog niets gehoord, heb wel de dealer ingelicht.
Clio is al twee keer afgeslagen vandaag. oh ja! schakelen.. haha..

ik vind het ook vervelend in zijn achteruit in de o2. Daarbij heb ik al vaak gehad dat hij in een ruk naar achter schoot. Misschien onhandig van mij, maar helemaal zuiver loopt dat ook niet.
En soms lijkt hij inderdaad wat traag te reageren, maar zo lang dat niet onveilig is vind ik het nog niet zo heel erg. Hij lijkt soms moeite te hebben met een berekening ofzo..

Hoop morgen op nieuws..

reeseend

Forumguru
Hmm, als ik hier zo de verhalen lees over de DSG bakken, dan kies ik toch maar weer voor een handschakelnbak. Kan natuurlijk ook minder aan stuk.

Gieliovd

Forumguru
Tja.... eeuwig feit blijft: over goed werkende DSG's ga je weinig lezen, maar over de probleemgevallen wel.

Het gaat 99,9 procent van de tijd goed en soms niet. Handbakken stoppen ook soms mee hoor. Maar ja, minder snel natuurlijk.

Zo'n mechatronische unit is héél gecompliceerd. En daar gaat nog wel eens wat fout. Maar aan de andere kant zijn DSG's zéér betrouwbaar en welgetest, getuige de duizenden die op de weg rijden.

Pechgevalletje. Garantie claimen en 20 jaar rondrijden met de nieuwe bak.

Ron-e

Lid
Ja daarom zelfs na dit euvel zou ik een volgende keer voor een dsg kiezen. Mocht er nu nog eens wat mis zijn, dan weet ik het nog zo snel niet, maar de plus punten van de dsg zijn liggen nog wel hoger dan de negatieve dingen..

rbo

Senior Member
Heb nu een kleine 75.000 km er op zitten met DSG en ik kan alleen maar zeggen , perfect!!

ertromp

Forumguru
Troost je!
Het kan altijd sneller kapot.
Mijn Octo had bij aflevering al problemen met de DSG. Ik rijd bij de dealer weg en jawel: op de raarste momenten toerenverhoging of wegvallen van de versnelling (terug of opschakelen).
Gelukkig kreeg ik gelijk een nieuwe leen Octavia mee.
Diagnose:
Kapotte toerentalsensor op de ingaande as van de DSG.
De dealer heeft voor mij de complete Mechatronic vervangen. (Natuurlijk onder garantie)
Nu zonder problemen alweer 10.000km gereden met van de zomer bergpassen in het Alpengebied en nu besneeuwde hellingen in Duitsland.
Ik ben absoluut overtuigd van de kwaliteit aangezien ik nog wel eens de sportstand gebruik of de flippers aan het stuur.
Ook ben ik zeer tevreden over de momenten van schakelen al moest ik wel wennen dat je ook met je rechtervoet e.e.a. goed kunt beinvloeden.

Dus heb vertrouwen: het gaat goedkomen!

Gieliovd

Forumguru
Die hele sportstand is helemaal geen extra belasting voor je DSG. Het enige dat hij doet is je schakelmomenten aanpassen. Je motor draait dus meer toeren.

Sneller dan snel schakelen kan hij toch niet.

Noord26

Forumguru
Als ik ooit iemand hoor klagen over DSG dan is het altijd zeer snel na het verkrijgen van de auto. Spreek je die persoon ooit weer eens dan staan er 150-200Dkm op zonder verdere problemen met de bak.

Liever nu als over een aantal jaren problemen met je bak toch?

yal

Lid
Heb nu ruim 16k op onze combi elegance 1,8tsi dsg7 staan en ding schakeld soms nog steeds zeer ruw tijdens rijden.

Optrekken blijft een issue, dan weer weg schieten, dan weer in de 2'de versnelling optrekken met als gevolg een trage reactie.

Zwaar irritant, zeker omdat het dure auto is (geen leasebak).
Wil eigenlijk t.z.t. een tdi maar dan zeker geen DSG meer, doe mij maar een handbak met 6 versnelling(bevalt nog steeds goed in m'n bora).

Moet zeggen dat bijv. bmw veel fijnere bakken gebruikt.

grtn yal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan