Pdc

Mannen (en vrouwen) Superb rijders,

heb een vraagje over PDC, ik heb sensoren aan de voor en achterkant. Klopt het dat als je aan komt rijden (onder 10 Km per uur) dat PDC uit staat ? Op het moment dat ik stil sta en de achteruit versnelling inschakel of op het knopje PDC druk gaat het systeem wel aan.
(maw als ik nu aan kom rijden richting een object krijg ik geen waarschuwingen tenzij ik op de PDC knop druk om het systeem in te schakelen)

Thanks !

Dit zegt de handleiding (copy paste uit de PDF, lekkere vertaler gebruiken ze :smiley29:):

Inschakelen
De parkeerhulp wordt bij ingeschakeld contact bij het inschakelen van de achteruitversnelling of door het indrukken van de toets  bladzijde 132, afb. 132 geactiveerd - in de toets brandt het symbool . De activering wordt door een korte bevestigingstoon aangegeven.

Uitschakelen
De parkeerhulp wordt na het indrukken van de toets   bladzijde 132, afb. 132 of bij een snelheid boven de 10 km/u gedeactiveerd - het symbool  in de toets gaat uit.
 

corsaar

Senior Member
Hoeft geen superb te zijn hoor werkt in mijn yeti hetzelfde.
Je vraag en antwoord is geheel juist dat klopt dus.
 
Thanks, is toch wel anders dan ik gewent ben. Met mijn vorige auto was pdc altijd aan (onder 10KM) dus als je nu een obstakel nadert moet je eerst het knopje indrukken. raar toch of niet ? waarom zou je anders PDC voor nemen ?

Rogier
 

LenK

Forumguru
Niet zo handig dus.

Als je inparkeert moet je eerst de achteruit inschakelen om vervolgens vooruit gebruik te kunnen maken van de PDC. Dan heb je er in praktijk dus eigenlijk niet echt wat aan.

Bij mij is ie altijd aan en als ie in de file piept dan zit je wel dicht op je voorligger. Echt geen last van dat ie altijd aan is.
En je wordt ook nog gratis gewaarschuwd als je voorganger ongemerkt achteruit rolt :)
 

Gysman

Actief lid
Nooit ervaren als "niet handig". In parkeergarages of in vakken altijd even knopje ingedrukt. Ging "automatisch" (maar wel met mn handen dus he...) In de S2 alleen piepjes/display achter.
 

corsaar

Senior Member
Niet zo handig dus.

Als je inparkeert moet je eerst de achteruit inschakelen om vervolgens vooruit gebruik te kunnen maken van de PDC. Dan heb je er in praktijk dus eigenlijk niet echt wat aan.

Dat klopt niet, even snel het knopje indrukken is voldoende.
 

hemi24

Forumguru
Beide versie hebben zówel voor als nadelen, maar inderdaad, het is wel even wennen dat het systeem niet automatisch actief is onder de 10km/h, zoals dit bijvoorbeeld bij M-B wel het geval is...

Nu zit je in elk geval niet met het constant gepiep als er iemand voor je auto langs loopt, of als je voor het stoplicht of in de file staat te wachten..!
 
Bovenaan Onderaan