PDC ziet spoken...

jalex_h

Forumguru
Sinds enkele dagen ziet de PDC linksachter de auto spoken. En gezien de rode balk op het scherm, zitten ze me heel dicht op de huid :1884:.
Vooruit rijden veranderd hier niets aan:923:.
Kijk ik achter de auto, dan is er niets te zien. Ook aan de sensoren is niets te zien.

Wat ik inmiddels wel uitgevogeld heb, is dat de spoken verschijnen als de achterkant een tijdje in de zon heeft gestaan. Is de achterkant weer afgekoeld, dan zijn de spoken ook verdwenen.

De vraag is nu wie ik moet bellen:623:: de garage of de ghostbusters ?
 

Miez1

Forumguru
Door de zon is er in het gehele land 'code rood' afgegeven, zo ook voor jouw Superb.......:laugh:

Immer gute fahrt

Miez
 

Neptukker

Forumguru
Toen mijn OII een maandje oud was was er ook een spooksensor aanwezig. Schoonmaken van de bumper hielp niks. De garage heeft er naar gekeken en de sensor onder garantie vervangen. Dit was appeltje/eitje voor de dealer aangezien er een foutmelding was opgeslagen. Onlangs was de spook terug en toen was het wassen van de auto/bumper effectief. Kortom: eerst de bumper/sensor reinigen en helpt dit niet dan naar de dealer.
 

bert2

Lid
Ja, dat herken ik wel. Het systeem schijnt enigszins temperatuur gevoelig te zijn of zo. Bij mij heeft de garage ernaar gekeken en sindsdien
is het over. Zou ook te maken kunnen hebben met de trekhaak, als die erop zit natuurlijk.
 

Rene de Wit

Actief lid
Op zich reageren ze ook veel snel, als je bv een parkeervak onder een hoek hebt of je rijdt door zo'n regengoot opdat de auto ook onder een hoek staat dan detecteert ie weleens de straat of stoeprand.
 
Toen ik onlangs wegreed uit een 'auto handlans wasbox' (hoe noem je zoiets?) was de auto nog helemaal nat. Dat is het enige moment dat ik ook even last had dat er obstakels werden waargenomen die er niet waren.
 
Bovenaan Onderaan