PDC perikelen

brepus13

Forumguru
Ook ik heb last van wisselende werking van de pdc achter. Soms continu piepen ( pdc werkt dan wel normaal op het scherm... ) soms harde piep en dan uitschakeling. Soms lijkt hij zelfs normaal te werken. Heb al eerder de boel uit laten lezen bij de dealer en de sensor die problemen gaf heb ik toen vervangen. Dit zorgde wel voor iets verbetering maar misschien had ik de sensoren toen niet moeten spuiten ;)

omdat de fabia onze 2e auto is stoor ik me niet zo aan het euvel maar ik wilde er nu toch maar eens aan beginnen. het originele onderdeel nummer is 5J0919275A. Ik kan hier echter weinig originele vervangende sensoren voor vinden. Wel zie ik andere nummers voorbij komen zoals 1S0919275 / 5KD919275A /4H0919275A

er zijn wel heel veel aftermarket alterbnatieven, van ali expres tot dure varianten

iemand een idee of tip voor 4 nieuwe ( of gebruikte ) sensoren?

alvast bedankt!
 

Antera

Donateur
Ik zou in dit geval nieuwe sensoren plaatsen. Of hopen dat hij blijft piepen zodat je kan uitlezen welke sensor defect is. Aftermarket sensoren gaan niet werken op de OEM module
 

brepus13

Forumguru
Aftermarket combineren met de originele module/radio lijkt me idd niet handig. Maar als ik zoek op oem nummer dan krijg ik heel veel “als origineel uitziende” alternatieven. Van pakweg 15€ tot 70€ per stuk. Deze zijn dus niet aan te raden? Of vallen deze allemaal onder categorie after market?

Bij luisteren bij de sensoren zelf hoor ik ze allemaal wel tikken...
 

Antera

Donateur
Tikken zegt niks. Zijn radar sensoren. Of dat niet werkt is natuurlijk voor eigen verantwoording maar voor dit soort zaken zou ik voor OEM gaan.
 

brepus13

Forumguru
zijn de originele nummers 5J0919275A / 1S0919275 / 5KD919275A /4H0919275A onderling uitwisselbaar?
 
Bovenaan Onderaan