Pdc en clima op avic-f9310bt

Ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik de trotse eigenaar ben van een skoda superb combi 2 uit 2011. Deze auto heeft een avic-f9310bt systeem en werkt prima. Ook via het stuurwiel kan ik de radio bedienen. Enkel worden de parkeersensoren en de klimaatbeheersing niet weergegeven op het display al staat dit wel in de handleiding dat dit moet werken. Waar kan dit aan liggen? Ik zag op internet al wat kabels die dit moeten oplossen maar waarom werkt het stuurwiel wel?hij praat blijkbaar toch met de canbus? Iemand een idee/ervaring?

Joske

Forumguru
Is het systeem wel goed aangemeld? Dit kan eventueel wel via VCDS gebeuren dacht ik..

En Thomas, wil jij je ook nog even "officieel" voorstellen in onze meet - en greet? iets over jezelf, iets over je auto, een fotootje, etc...

alvast bedankt en alvast welkom hier

Bakkertje

Forumguru
Dat lijkt er wel op inderdaad, echter heet het een stuurwiel bediening kabel en zou die er dus zomaar al in kunnen zitten.
Ik zou eerst het toestel er eens uithalen en kijken wat er nu inzit, wellicht is het enkel een kwestie van aanmelden zoals @Joske al aangaf :thumbsup:

Het inbouwen van aftermarket radio's is zeg maar niet het sterkste punt van de verschillende dealers (weet ik uit ervaring..).

Thokozanoah

Forumguru
Ik heb een zelfde systeem, ook bij mij werkt alleen het stuurwiel en helaas de pdc en ecc weergave niet. Onlangs geprobeerd met VCDS aan te melden. Helaas is dit niet gelukt aangezien het systeem niet canbus was aangesloten.
Een optionele kabel zou de oplossing kunnen zijn......

Bovenaan Onderaan