Past dit? Velg/auto combi

PatricksuperB

Nieuw lid
Goedemorgen,

Ben al een tijdje actief op het forum als “voyeur” Mijn naam is Patrick en ik zal mezelf binnenkort even voorstellen. Echter hoop ik dat jullie me toch even willen helpen. Ik heb een Octavia Combi 5e (had een SuperB vandaar mn naam) en heb hier een set nieuwe velgen voor besteld. Ik twijfel heel erg over de maat. Heb nu 18 inch golus en inclusief eibach verlaging vind ik deze velgen te ver naar binnen staan. De nieuwe velgen zijn 18” 7.5J en ET 45. Naar mijn mening staat dit nog steeds ver naar binnen en heb eigenlijk tegen het advies van de verkoper gekozen voor 18” 7.5J en ET 35 naaf was dan 66,5 maar hier zijn centreerringen voor meebesteld. Volgens de velg leverancier kon de auto zoekerig worden. Echter dit komt toch op hetzelfde neer als dat ik nu spoorverbreders achter de originele Golus velgen had gemaakt? Hoop dat jullie me toch willen helpen met een goed advies. Alvast dank.
 

PatricksuperB

Nieuw lid
Dank voor je reactie! Volgens de leverancier van de velgen blijkbaar wel dan. Ze geven aan dat de ET45 met 7,5J ideaal is voor de auto qua weggedrag. Ik vind het alleen niet zo mooi staan.. vind mijn originele velgen ook veel te ver naar binnen staan. De combi wat ik heb gekozen zal dat ook jullie voorkeur hebben? T.o.v. De ET45?
 

hemi24

Forumguru
Zelf weten, maar ik ben altijd van mening dat er een reden is dat er bij een fabrikant ingenieurs rondlopen die een goed salaris krijgen voor het feit dat ze dit zo hebben ge-engineerd...
 
Spoorverbreders kun je er altijd weer afhalen natuurlijk, maar komt idd op hetzelfde neer. Ik heb een S2 met spoorverbreders voor(10mm) en achter(20mm) voor de looks, merk persoonlijk geen verschil in rijgedrag. Als je het beter vind staan, zou ik het gewoon doen.
 

Jooo...

Forumguru
In het ergste geval kan je de velgen nog laten afdraaien... (in hoeverre het mogelijk is natuurlijk). In belgie zijn spacers verboden en dacht dat dit voor de pak in Nederland wel mag zolang ze maar niet buiten de kas van de auto komen (correct me of i'm wrong). Dus als je velgen iets te ver naar buiten komen kan je de binnenkant afdraaien tot het gewenste resultaat. Natuurlijk moet je dit allemaal goed opmeten vooraleer je begint want je remklauwen hebben ook plaats nodig natuurlijk.

Ik kan me nu wel niet voorstellen dat het rijgedrag zoekerig zou gaan worden door dat kleine verschil.
 
Ik heb et 35 ipv et35 onder mijn octavia zitten. Past prima en nergens last mee. Is idd mooier voor de vulling van de wielkast.
 

CDK

Forumguru
ET35 gaat prima passen hoor, geen enkel probleem. Die verkoper bazelt maar wat over zoekerig rijgedrag :fool: Dat krijg je alleen maar als je onbalans hebt in je wielen en / of de uitlijning van je onderstel niet op orde is.
Met mijn Kodiaq ben ik van 7J ET43 naar 9.5J ET25 gegaan en het rijdt als op rails, beter dan OEM :jaja:
In theorie zouden je wiellagers harder moeten slijten, maar heb nog nooit een wiellager moeten laten vervangen in de 22 jaar dat ik rij, dus laat je niet gek maken!!
 

PatricksuperB

Nieuw lid
Goed om te horen! Wow dat is een behoorlijke stap wat je met je Kodiaq hebt gedaan! Zal vast erg dik staan! Ben blij dat ik in dit geval dan toch eigenwijs ben geweest en de ET35 he gekozen. Bespaard me dan een setje spoorverbreders.. met de verlaging vind ik het echt niet mooi dat ze zo naar binnen staan. En anders vervangen we de wiellager wel mocht hij de geest geven..
 

PatricksuperB

Nieuw lid
5E138A96-58D1-4CCC-80A9-EB0ED627E385.jpeg Bedankt allemaal voor de hulp!
Zie hieronder het eindresultaat. Ik ben er erg blij mee. ET 35 kan ik iedereen aanraden bij 7,5J. Het staat er naar mijn mening erg netjes onder qua maat. Geen spoorverbreders meer nodig. De zwarte velgen zal niet ieders smaak zijn maar wilde eens wat anders en werd geeinspireerd door de nieuwe Octavia Sportline. In de winter komen de 18” Golus er weer onder. Ps: Skoda naafdoppen volgens z.s.m.



6F4A0AA5-FED1-4E5D-A983-14EF33BD03A2.jpeg 0C7EB45F-CF2F-4874-9E68-C9D2588D5944.jpeg
 
image-2019-05-12.jpg
Grappig patricksuperb. Ik heb dezelfde kleur en ook zwarte velgen eronder. Vult idd mooi op et35.
 

Bijlagen

  • IMG_20190512_162509-1861x1396.jpg
    IMG_20190512_162509-1861x1396.jpg
    406,4 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20190512_162555-1958x1234.jpg
    IMG_20190512_162555-1958x1234.jpg
    546,1 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Ziet er goed uit man!
Ik heb sinds kort een setje Golus op de kop kunnen tikken.
Blijven mijn all time favorit!
 
Bovenaan Onderaan