Passen nieuwe Italia velgen Fabia op Octavia II?

Ik heb onlangs een Octavia II Combi aangeschaft, maar wil graag de velgen vervangen omdat ik deze nogal saai vind. Er liggen nu de volgende velgen onder:

PROXIMA
- 5x112 pattern
- 6,5J x 16´ size
- ET50
1Z0071494B2.jpg


maar zou graag de

ITALIA
- 5x100 pattern
- 7,0J x 16´ size
- ET46

6V0071496FL8-2.jpg


eronder willen leggen. Gaat dit passen? Eventueel met aangepaste montage ofzo?

Zo niet, iemand een idee of er andere opties zijn van vergelijkbare velgen? Ik zie dat de HAWK wel steekmaat 5x112 heeft, maar die is weer 17 inch i.p.v. 16. Zucht...
 
vermoeden had ik al damn... dan moet ik dus uitwijken naar of niet officiele Skoda velgen of de HAWK's en nieuwe 17 inch banden monteren.
 

Cordoba

Forumguru
Heel misschien dat het passend te maken is door een spoorverbreder/adapter. Dat moet je voorstellen als eerst een schijf op de wielnaaf, en in die schijf aangepaste tapgaten voor de Fabia velgen. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, teveel kans op problemen/complicaties.
 

Rutger0706

Senior Member
Waarom geen 17 inch? Staat netjes onder de O2. Niet te groot en niet te klein. Kwestie van je oude setje inclusief banden verkopen en een nieuwe set inclusief banden terug kopen.
 

andrehj

Forumguru
Nog even afgezien van het feit dat de steek niet overeenkomt: Velgen hebben ook een draaglast. En dat betekent dat een velg die is ontwikkeld voor een F2 niet sterk genoeg zal zijn voor een (veel zwaardere) O2.
 
Bovenaan Onderaan