Passatboy - Fabia 1.4 TDI Greenline (hasselt, belgie)

passatboy

Forumguru
zo even voorstellen is altijd netjes , ik ben guy van hasselt uit belgie , voor het vrouwtje heb ik een skoda fabia gekocht , ze had een beperkt budget en strenge eisen , dus een hele uitdaging voor mij om een passend wagentje te vinden , budget was 6000 euro , de wagen mocht niet meer dan 60000 km gelopen hebben en niet ouder zijn dan 2009 en lid zijn van de vag groep , dus de zoektocht kon beginnen , en na een maandje vond ik een mooie fabia 2 , de motor was stuk maar er werd een reserve motor bij aangeboden , en vermits ik van een mechanieker familie kom ken ik wel het een en ander van sleutelen , wat gaat er gebeuren aan het wagentje , motor ombouwen en gelijk egr dichtzetten , dpf leegmaken (dat zijn rot delen waar ik nu goed aan kan), daarna naar jd tuning voor alles te laten wegprogrammeren en te laten chiptunen , +- 105 pk is voldoende en haalbaar ,
 

passatboy

Forumguru
DSC_0093_zps8569071a.jpg
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en veel succes met de inbouw. Het lijkt me een aardige puzzel zo te zien aan de foto's.
 

skodaboy

Forumguru
welkom op het forum...:aangenaam:

haha,zowel een stads als landgenoot erbij...:winkie:
van waar ben je precies?

grts
 

passatboy

Forumguru
dag skodaboy , ben van wolske als u da iets zegt , is op de rand van hasselt diepenbeek en godsheide ,
 

passatboy

Forumguru
aha runkst daar woont mijn broer , hij heeft een loft gekocht in de oude belgacom gebouwen , en nu heeft ie een huis bij gekocht in die nieuwe residentie langs de spoorweg op ( kan nie op de naam komen ). ge springt maar eens binne ben volgende week bijna elke avond aan het sleutelen aan de fabia , doe het op mijn gemakske , maastrichtersteenweg 318 , 3500 hasselt , voorkant is cafe den artiest , langs huis op achter is mijn hobby garage , breng e pintje mee :tongue: :yeah:
 

TooTall

Forumguru
vermits ik van een mechanieker familie kom ken ik wel het een en ander van sleutelen

LOL Guy, "het een en het ander"....vertel nu eens aan de brave mensen van het forum hier wat gij zoal uitsteekt met auto's...:grin:

Zo begint het langzaamaan, nog even en ge begint te kijken voor een Superb...:yeah:
 

passatboy

Forumguru
ha ha een beetje , ge moet da altijd relativeren in het begin hé ( ben gene stoefer ), tja de mensen hebben al beelden gezien van de passat da zegt toch al iets , de fabia is op 1 stekker na klaar voor te starten , de krukas sensor stekker kwam niet overeen met die in de kabelboom , daar gaat nu ne verloop stekker voor gemaakt worden , stekker is besteld en morgen binne , verder steekt alles buiten de kop ineen , dit is echt een relax puzzelstukske , als ik de stekker gemonteerd heb kan ik em voor het eerst starten , en als em goe loopt steekt ik de kop ineen , ben wel alles mooi aan het poetsen voor ik het monteer , nu kunt ge er nog goed aan
 

passatboy

Forumguru
polo 9n kwa mechaniek , en polo 6r kwa electronica , is wa mengelmoes van oud en nieuw gelijk den uwe , den electronica van de moderne en de mechaniek van de oudere generatie , het beste van de 2 en het slechte hebben ze er uit gelaten :worshippy:
 

passatboy

Forumguru
zo even een update van de fabia , in de laatste post stond de wagen klaar om gestart te worden , maar helaas hadden we iets over het hoofd gezien , die stekker van de krukas sensor was niet zomaar anders , daar zat een addertje onder het gras ,dus we hebben die stekker omgepind , maar het wagentje wou maar niet starten zelfs niet op startpiloot , dus dan zoek je maar verder , en ga je schemas opvragen , nou wat blijkt , de motor die er in zit heeft een verouderde krukas sensor , er komen daar wel 3 kabels op aan maar 1 kabel word niet gebruikt , en bij het nieuwe type komt bij die kabel 5 volt aan , dus dat was een groot probleem , nu hadden we 2 opties , of we herkabelen de hele boel en programmeren alles om , en dan moesten de kabels in de ecu ook herplaatst worden , ok dat doen we maar niet , dus 2 de optie een andere motor met de juiste sensor , ik telefoon genomen om het uit te leggen aan de man waar de motor en de auto van kwam , gelukkig een handelaar en garagist , dus deze wist waar ik het over had , geen probleem zegt deze beste man , zoek maar een andere motor , tja makkelijker gezegd dan gedaan , en dan moest de oude erweer uit en de nieuwe opnieuw opgebouwd worden en er weer ingebouwd worden , en ik heb al zo weinig tijd , dus auto even op hold ( vrouw kwaad natuurlijk) ze is namelijk niet tevreden met mijn dikke passat , die is veel te groot zegt ze , gelukkig zit ik ook op het passat forum met meer dan 5000 leden , daar de vraag gesteld , gezocht motor fabia , polo , ibiza nieuwer model , fotos er bij van hoe de sensor zeker moest zijn , binne de dag kwamen de reacties binne gelopen , in holland zijn er dus veeeeeeel meer sloperijen , en na 2 dagen reageerde rutger , die wist een sloperij zijn die er een had liggen , een motor uit een polo met welgeteld 21000 km , ram versleten dus :-) ik daarheen , en het was nog niet eens zo ver , 800 euro lichter maar wel met een bijna splinter nieuwe motor kwam ik weer thuis , de vrouw kon al weer een beetje lachen , maar nu , wanneer kon ik dat er in leggen , er zijn 3 maanden aan voorbij gegaan en veel gezeur , en dan eergisteren ben ik er aan begonnen , oude er uit , alles omgebouwd nieuwe er in , kabeltjes aansluiten die krukas sensor trug naar origineel ompinnen , en dan na een paar uur klonk er leven in de brouwerij , er ronkte een pittig 3 cylindertje in de fabia , en dan gisteren maar stevig door gedaan en het autotje verder afgewerkt , man wat een hoop rommel en kabels zitten in zo een klein autotje , en als ge het zelf niet uiteen gedraaid hebt is het een stevige puzzel , als het wagentje nu een stevige poets beurt gehad heeft dan maak ik weer fotos , natuurlijk ga ik em niet lang origineel laten , plannen zijn , stevige remmen voor en achter , chippen , egr en rotfilter laten weg programmeren , en een beetje muziek , zo eind goed al goed
 

passatboy

Forumguru
was vergeten te vermelden dat de verkoper die de wagen aan mij verkocht heeft alle kosten op hem nam , als ik de oude motor weer bij hem inleverde , inclusief verplaatsing naar holland , alleen de uren heb ik moeten laten vallen , ma ja da is weer wat leergeld , de fabia heeft al geen geheimen meer voor mij :yeah:
 

TooTall

Forumguru
Goed gedaan Guy, en toch netjes dat die verkoper de kosten op zich heeft genomen he. Wat een werk! :eek:
 
Bovenaan Onderaan