Passat 2017 Xenon of Led?

SuperBeeb

Forumguru
Mijn Passat uit 2017 geeft prima licht, maar ik vraag me af of t Xenon of Led is.
Heb er bij de koop niet op gelet, t was iig geen halogeen, maar ik heb geen idee hoe ik t kan zien.
De optiecodesticker noemt alleen basic uitrusting ('4 wielen, stuur en motor') maar geen opties als panodak en licht. De VW dealer (niet de verkoper) beweert dat de optiecodes fabrieksgegevens zijn en niet mogen worden verstrekt:fool:, maar die dealer spoort op meer punten niet, zie mijn andere topics :banghead: .
Dus: iemand een idee hoe ik kan vaststellen welk licht ik heb (en hoe ik aan de optiecodes kan komen)?
 

JeSko

Forumguru
Xenon word niet geleverd in de B8, het is Full Led of Halogeen, jij hebt dus Full Led. Er zit echter wel verschil op deze LED koplampen onderling, ofwel heb je gewone LED koplamp, ofwel meedraaiende ( bochtverlichting )

Screenshot_20210703-092345_Samsung Internet.jpg

Foto 1 is meesturende LED verlichting
Foto 2 is gewone LED verlichting

Let ook dat je bij gewone led verlichting onderaan zo'n dagrijverlichting hebt, bij de meesturende zit deze verwerkt in de koplamp zelf.
 

Michelv.

Forumguru
en hoe ik aan de optiecodes kan komen?

Ik heb ze van ErWin geplukt, kost je eenmalig volgens mij 7,5 euro en dan kan je een uur snuffelen in de database, kan je ook alle electraschema's e.d. vanaf halen

heb de mijne ff toegevoegd voor het voorbeeld
 

Bijlagen

  • Voertuigindividuele informatie ErWin.pdf
    221,6 KB · Weergaven: 8

hemi24

Forumguru
Kijk eens in de lichtunits of onder de motorkap op de behuizing van de lichtunits, daar zal ongetwijfeld iets op staan...
 

Cordoba

Forumguru
..... De VW dealer (niet de verkoper) beweert dat de optiecodes fabrieksgegevens zijn en niet mogen worden verstrekt:fool:, maar die dealer spoort op meer punten niet, zie mijn andere topics :banghead: ......

Als je de optiesticker van je dealer bekijkt, vindt je daar waarschijnlijk ook de optiecode voor 'dwangbuis'. ;)

Zoals hemi ook al aangeeft, als het goed is, staat op de units ook voor welk type lichtbron ze goedgekeurd zijn, dat geeft waarschijnlijk al genoeg duidelijkheid. Nu kan het zijn dat je koplampen zowel voor Led als voor Xenon zijn goedgekeurd. In dat geval heb je waarschijnlijk DRL met Led en Xenon als dim/grootlicht.

@JeSko Tussen verschillende landen, zit er soms nog wel eens verschil wat er geleverd wordt, en dat wordt dan bepaald door de invoerder. Zeker als het een geïmporteerde auto betreft, vindt je soms heel andere opties (soms ouderwetser, soms moderner dan in het land waar ie is ingevoerd). Voor mijn Fabia zijn er volgens het boekje 4 verschillende koplamptypen in omloop, maar ik heb in NL nooit meer dan 2 verschillende gezien.
 
Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Dank allemaal, hele nuttige info, ga straks eens kijken.
@JeSko: die dagrijverlichting bij de onderste is volgens mij alleen bij de GTE, zie ook de Golf GTE.
@Michelv. : Ik zal eens kijken, maar t is eigenlijk toch van de zotte dat een dealer deze info niet geeft, het gaat om mijn eigen auto. En ik ben een krent, wil niet betalen voor info die ik m.i. van de dealer zou moeten krijgen :D. Is toch weer 4 l benzine, 50 km.
@Cordoba: :deuk:
 
Bovenaan Onderaan