Passat 2017 Foutmelding Front Assist - Lane Assist

SuperBeeb

Forumguru
Gisteren kreeg ik tijdens het rijden een (gele) foutmelding in beeld, die bleef branden.
Bij de volgende start was melding weg.
Het ging om t symbool voor Front-Assist en Lane-Assist.
Vooral die laatste melding verbaast me, omdat ik dit volgens mij niet heb.
Iemand een idee wat t kan zijn?
En ik snap dat uitlezen een optie is, maar ik ga hiervoor na 1 melding nog geen moeite doen.
Ben alleen benieuwd of de combinatie van de 2 logisch is, als ik geen lane-assist heb.
 

Tees

Donateur
Als ik het goed begrepen heb gebruiken die allebei de camera achter de voorruit. Dus als die een (tijdelijke) storing geeft, lijkt me de gecombineerde fout niet heel raar.
 

hemi24

Forumguru
Het is niet logisch dat je een melding krijgt van een optie waarvan je denkt dat dit niet op je wagen zit..!
 

Canon-Eye

Donateur
Tenzij die melding gewoon de standaard is bij camerastoring...



Trouwens, als je 'm niet hebt, dan is-ie dus niet beschikbaar. Dus 't klopt feitelijk wel... :pardon:
 

SuperBeeb

Forumguru
:deuk: Maar dan zou t permanent branden.
Als t de camera is, zal t misschien aan de regen hebben gelegen icm een nogal abrupt genomen 180 graden bochtje op weg naar de teststraat. :D
Zal nog wel eens in de menu's zoeken of er stiekem toch geen lane assist in zit, maar dacht dat ik dat al eens gad uitgezocht. Wel merkwaardig, een Duitse 2.0 tsi, en dan geen lane assist.
 

SuperBeeb

Forumguru
Op de hendel zit t niet, dat had ik eerder al gevonden. Zou ook in t menu kunnen zitten, zal ik nog eens nakijken.
Maar als t er niet in zit, blijft t vreemd dat er wel een lampje voor gaat branden.
Maar VAG's softwarewegen zijn ondoorgrondelijk :pieker:
 

Mischa-superb

Forumguru
Maar wel een camera begrijp ik dus. Ik zie nu in je profiel foto dat je ook een model jonger hebt.. dan zit het volgens mij op een schakelaar... nooit verstopt in een menu.
Het kan wel zijn uitgezet inderdaad .. maar zover ik weet moet je ook een schakelaar hebben
 

SuperBeeb

Forumguru
Volgens de handleiding zit t op de linker hendel, of ergens in een menu. Heb er al eens naar gezocht, heb t toen niet gevonden. Maar iemand suggereerde toen al dat je t met vcds zou kunnen inschakelen, omdat ik een camera heb.
Zal t nog eens opzoeken.
 
Bovenaan Onderaan