Passagier stoel verhogen

rikusples

Senior Member
Daar wij een Citigo Arctic hebben waar de passagierstoel niet in hoogte te verstellen is, wil ik weten of er een eenvoudige oplossing is om de stoel zeg maar 5cm te verhogen omdat mijn vrouw moeilijk uit kan stappen vanwege een handicap.
 

CITIGO

Senior Member
4 busjes of klosjes van 5 cm. hoog onder de stoelbevestiging zetten. Garage heeft hier vast wel iets voor.
 

Monteurtje

Forumguru
5 cm is best veel. Of dat ten goede komt van de stevigheid van de stoel vraag ik mij af. Dan zou je niet alleen op de 4 punten van de bouten wat moeten maken. Maar ook midden onder de rail links en rechts van de de stoel, denk ik .
 

MarcoO2

Forumguru
Vergeet ook niet dat je ook genoeg hoofdruimte over moet houden, zowel om te zitten als om fatsoenlijk in en uit te kunnen stappen.
 

Inge

Lid
Is het niet makkelijker om ipv iets met klosjes te doen gewoon de gehele stoelrail hoger te zetten. Er zijn vast wel 4-kante "buizen" die op de bodemplaat geschroefd kunnen worden waarop de rail bevestigd kan worden. Deze kun je dan over de gehele lengte goed vastzetten waardoor het niet wankel wordt. Ik vermoed dat je met een hoogte van ca 3 cm al erg veel bereikt. Misschien eerst een idee om je vrouw aan de bestuurderskant te alten instappen en kijken op welke hoogte de stoel voor haar het beste werkt - mits ze dit met haar handicap kan, natuurlijk.
 

rikusples

Senior Member
Allemaal bedankt voor het mee denken, zeker om geen busjes te nemen ivm het wankelen, en zeker om het uit te proberen met de bestuurders stoel wat een goede hoogte is.
 

Noord26

Forumguru
Is het niet mogelijk om de standaard stoel te vervangen voor origineel Skoda stoeltje die wel in hoogte verstelbaar is?
 

Chatslet

Forumguru
Zoals ik al aan gaf, score via e-bay een bestuurderstoel uit engeland. Die is dan precies in spiegelbeeld dus kun je die aan de pasagierskant monteren. Ben je misschien iets van 250 euro kwijt.
 
Bovenaan Onderaan