Parking Assistant

Xander

Senior Member
Ik heb er niet speciaal voor gekozen, maar het zit er bij mij op omdat ik een Style Businessline uitvoering heb. Ik gebruik het ook nauwelijks. Ik heb er wel een paar keer mee gespeeld. Wat mij opvalt is dat het systeem alleen werkt als er auto's geparkeerd staan (of een ander obstakel). Dat vind ik erg vreemd. Als ik aangeef dat ik rechts wil parkeren en er zijn 20 parkeervakken leeg, dan blijft het systeem maar aangeven om door te rijden. Hij zou toch moeten begrijpen dat er ruimte genoeg is. Of mis ik iets?

hemi24

Forumguru
Ik gebruik het nooit, ook omdat je alleen rechts kan parkeren met het systeem en niet links.
En ook omdat hij het alleen achteruit doet en niet vooruit.
Dus van de 8 parkeermogelijkheden (links, rechts, langs de weg, in een vak, vooruit, achteruit) kan hij er maar twee.

Misschien toch het boekje eens lezen?!?

1x knop drukken: fileparkeren (standaard: rechts; en bij richting aangeven links: links);
2x knop drukken: achteruit haaks inparkeren haaks op de rijrichting (standaard: rechts; en bij richting aangeven links: links);

Dus van de 4 van de 8...

Op de S3 is het trouwens al 6 van de 8!

Of je het gebruikt hangt van jezelf af: de Golf 7 kan het kunstje redelijk goed, zeker in vergelijking tot de C-Max die ik hiervoor had; die zag de parkeervakken redelijk vaak over het hoofd.

Wat het systeem ook kan is "uitparkeren"

andrehj

Forumguru
Ik gebruik het nooit, ook omdat je alleen rechts kan parkeren met het systeem en niet links..
Dat klopt (voor een S2 in ieder geval) niet. Als je je richtingaanwijzer naar links aan zet, gaat het systeem links een vrij vakje zoeken. Staat overigens gewoon in het instructieboekje beschreven.

Xander

Senior Member
Misschien mis ik hier iets: waarom zou je in dat geval de parkeerhulp willen gebruiken, of zelfs nodig hebben? :pieker:
Ik neem aan dat je zo'n systeem gebruikt als je moeite hebt met parkeren. Bijv een bewegingsbeperking, niet goed achterom kunnen kijken. Dan wil je toch dat het systeem ook werkt op een vrijwel lege parkeerplaats.

Canon-Eye

Forumguru
Dan wil je toch dat het systeem ook werkt op een vrijwel lege parkeerplaats.
Die logica ontgaat me.
Je wilt vooral dat het systeem doet waarvoor het is ontworpen: werken als je het nodig hebt.
En op een vrijwel lege parkeerplaats of -strook is dat nou juist niet het geval: zelf naar de linker- of rechterkant sturen en stoppen tussen twee van die dwarse streepjes lijkt me niet de meest ingewikkelde uitdaging.

Wat jij wilt, gaat in de richting van het kanon-versus-mug model.

Bovenaan Onderaan