Parking Assistant

Yeti2015

Forumguru
Ik zit er nog aan te twijfelen of ik de parking assistant op de Yeti neem.
Wie heeft er hier ervaring mee.
Of is dit toch een gadget wat je bijna niet gebruikt?

ik heb dan weliswaar geen Yeti, maar de parking assistant op de octavia gebruik ik eigenlijk nooit. ervaring leert dat je zelf sneller bent met parkeren dan de auto. Uiteraard is het een hele leuke gadget, maar in mijn ogen meer niet.

Skoda-MAN

Forumguru
Je moet je afvragen hoe handig je zelf of de andere gebruikers van de auto met parkeren zijn.
Toevallig heb ik gisteren met verbazing gekeken hoe iemand aan het stuntelen was om een klein autotje op een plek te zetten waar met gemak een grote bestelbus kon staan.
Als het financieel geen probleem is dan is het een leuke aanvulling

Berry1912

Forumguru
In de auto op het werk ook parking assist, maar gebruik je werkelijk nooit.
Had wel handig op de Skoda van mevrouw Berry1912 geweest want dan had het lichtmetaal nog aan te zien geweest.:mad:

Beun12

Forumguru
Je moet je afvragen hoe handig je zelf of de andere gebruikers van de auto met parkeren zijn.
Toevallig heb ik gisteren met verbazing gekeken hoe iemand aan het stuntelen was om een klein autotje op een plek te zetten waar met gemak een grote bestelbus kon staan.

Zoiets als dit? Deze kan het wel gebruiken

Skoda-MAN

Forumguru
@Beun12 Precies de situatie uit het filmpje, :maakmegek: Waarom heb ik er naar zitten kijken : ik was de eerste van een lange rij wachtende auto's op een hele drukke smalle straat en kon / dorst er niet voorbij. :deuk:

martijn v o

Forumguru
Ik gebruik het nooit, ook omdat je alleen rechts kan parkeren met het systeem en niet links.
En ook omdat hij het alleen achteruit doet en niet vooruit.
Dus van de 8 parkeermogelijkheden (links, rechts, langs de weg, in een vak, vooruit, achteruit) kan hij er maar twee.

Skoda-MAN

Forumguru
Ik ben gelukkig de enige bestuurder van de auto en als ik heel eerlijk ben gaat links parkeren mij minder goed af dan rechts, vooruit of achteruit.
Gelukkig woon ik niet in Engeland :D

Yeti2015

Forumguru
Jullie bevestigen wat ik al dacht. Een mooie en dure optie die bijna of nooit gebruikt wordt.
Deze vergeten we dus maar.
Wat ik helaas wel mis op de optielijst voor een Yeti zijn:
Elektrisch verwarmbaar voorruit(in DE en BE wel leverbaar)
En een elektrische achterklep.

Beun12

Forumguru
Het is en blijft uiteindelijk je eigen keuze, je moet zelf afwegen of je het dat waard is ja of nee.

tist

Actief lid
Ik gebruik het nooit, ook omdat je alleen rechts kan parkeren met het systeem en niet links.
En ook omdat hij het alleen achteruit doet en niet vooruit.
Dus van de 8 parkeermogelijkheden (links, rechts, langs de weg, in een vak, vooruit, achteruit) kan hij er maar twee.
Links inparkeren kan wel, je dient dan uiteraard links te gaan staan en je knipperlicht links aan te schakelen.
Kan ook dwars inparkeren, vooruit niet, is ook niet nodig en helemaal niet praktisch.
Ik gebruik het nu en dan wel hoor:D

Berry1912

Forumguru
Ik ben gelukkig de enige bestuurder van de auto en als ik heel eerlijk ben gaat links parkeren mij minder goed af dan rechts, vooruit of achteruit.
Gelukkig woon ik niet in Engeland :D
Zou wel beter zijn als je in Engeland woonde, dan kan je zo uit stappen op het trottoir, hier moet je kijken of er geen fietsers aankomen. Nadeel is weer wel dat je je vuilniszakken aan de overkant moet zetten. :arghh:

Skoda-MAN

Forumguru
Zou wel beter zijn als je in Engeland woonde, dan kan je zo uit stappen op het trottoir, hier moet je kijken of er geen fietsers aankomen. Nadeel is weer wel dat je je vuilniszakken aan de overkant moet zetten. :arghh:

Dan moet ik wel mijn huidige auto houden want anders zit het stuur weer Aan de verkeerde kant :banghead:

Import Yeti

Forumguru
Wij hebben een Yeti met Parkeer Assist. Heb het als optie voor mijn vrouw genomen. Ik zelf gebruikt het zelden, maar wanneer ik het gebruik, werk het nagenoeg perfect en parkeert ie de auto erg netjes naast de stoep op zo'm 10 cn afstand van de stoep.

Frank

Forumguru
Ik gebruik het wel. Gewoon omdat het goed werkt, maar ook omdat ie goed kan meten: "kan ik in dit gat of niet"?

Visitor538

Senior Member
Ik heb wel een yeti met parking assist.
En in de 2 jaar dat ik hem nu heb, heb ik hem een keer of 4 gebruikt om wat te showen in de familie.
Maar daadwerkelijk gebruikt.... nooit :cheer:

CDK

Forumguru
Je gebruikt het idd alleen maar om aan anderen te laten zien dat het er op zit, een beetje chauffeur doet het zelf beter en sneller ;)

Bovenaan Onderaan