Superb 3 Parkeersensoren en camera reageren bij aansluiten file

dian

Lid
Als ik langzaam bij een file aansluit reageren mijn parkeersensoren voor en schiet de camera van achteren aan met daarbij het normale piep geluid van de sensoren voor. Hebben andere berijders hier ook last van met de superb3? De afstand tot de voorganger is dan meer dan 5 meter. Overkomt me wel meerdere keren per week. Tevens zie ik tijdens het remmen (niet krachtig) ook wel eens het rode alarm plaatje voor een noodstop als er niks aan de hand is. Heb al een afspraak gemaakt maar verwacht dat ze niks gaan vinden wellicht dat jullie nog een idee hebben.
 

superbia

Forumguru
In de file zijn bij mij de sensoren ook hypersensitief. Als er een motor langsrijdt dan gaan vaak de sensoren af evenals bv een vangrail aan de linkerkant. Achteruitrijcamera heb ik nooit aan zien gaan, die doet het echt alleen als ik hem in zijn achteruit zet.
 

Tuulster

Forumguru
In de file zijn bij mij de sensoren ook hypersensitief. Als er een motor langsrijdt dan gaan vaak de sensoren af evenals bv een vangrail aan de linkerkant. Achteruitrijcamera heb ik nooit aan zien gaan, die doet het echt alleen als ik hem in zijn achteruit zet.
Idem hier, sensoren reageren op motoren die inhalen tussen een file door.
 

RefleCs

Forumguru
Ach ik vindt het niet storend. Gewoon wat verder links/rechts op de rijstrook plaatsnemen. Kunnen die motoren er goed tussendoor. En niet te dicht op je voorganger kruipen uiteraard.
 

dian

Lid
Gelukkig ben ik niet de enige. Heb het nooit gerelateerd aan de plek op de weg of motoren. Zal het eens in de gaten gaan houden. Bij de garage weten ze iig nergens van. Is er een changelog van de software/firmware updates die zijn uitgebracht? Wellicht dat daar iets in staat. Krijg sterk het idee dat een bezoek aan de garage niks gaat opleveren.
 

hemi24

Forumguru
Heb het zelf bij afslaan, als er nog een tegemoetkomende auto passeert, terwijl ik voorgesorteerd sta...
 

Gbn

Actief lid
Er zit een functie in, om automatisch aan te gaan.
Dat heeft de O3 ook.
Als je dan langzaam rijdt en er komt een obstakel in de buurt, dan gaan de sensoren automatisch aan.
Je went eraan, heb het tussendoor uitgezet, maar toch weer aan.
Via car setup bij de parkeersensoren, dacht ik, daar staat een optie in de trend van automatische activatie.

Gerard
 

Schep

Forumguru
De camera heb ik nog nooit aan gekregen in dit soort situaties. Overactieve parkeersensoren wel weer ...
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik zal je nog wat sterkers vertellen.
Moet je eens opletten wat voor auto er voor je staat.
Hij gaat vaak voor niets aan als er een Renault voor je staat met sensoren.
Klinkt raar maar waar.
Skoda heeft het niet zo met Renault denk ik :maakmegek:

Marco.
 

DavidV

Forumguru
En ik heb even vaak dat ik ergens inparkeer op een parking van bv een supermarkt, en de sensoren en scherm niet aangaan. Of bv wel de biepjes, maar niet het scherm. Of ik telefoon krijg, via het Columbus scherm op het groene hoorntje druk om op te nemen, en dan niet op de Columbus, maar ook niet op de maxi dot kan ophangen zonder eerst manueel ergens naar een telefoonscherm te scrollen. Ik vind de software in het algemeen redelijk buggie, zou niet slecht zijn als hiervoor een software update zou komen.
 

Rallye

Forumguru
Ik zal je nog wat sterkers vertellen.
Moet je eens opletten wat voor auto er voor je staat.
Hij gaat vaak voor niets aan als er een Renault voor je staat met sensoren.
Klinkt raar maar waar.
Skoda heeft het niet zo met Renault denk ik :maakmegek:

Marco.
Dat komt omdat bij een Renault de sensoren ook altijd (in tegenstelling tot overigens de meeste Skoda's) aanstaan. De sensoren van de Skoda reageren op de sensoren van de Reanault. Van mijn vrienden met een lease-auto begriijp ik dat dat erg vervelend is.....
 

dian

Lid
Ik kon mij lach niet inhouden. Wil er wel eens op letten weet je ook nog een speciaal type :)
Let the hunt begin
 

MennoW

Forumguru
Heb idd ook wel regelmatig dat ze van zich laten horen.
Wat ik irritanter vind is dat bij achteruitrijden de noodremming wel eens wil ingrijpen terwijl er niets aan de hand is.
 

Simon1984

Senior Member
Ik heb er tijdens de file geen last van, geen piepjes oid. Enkel als ik rustig wegrij dat takjes of geparkeerde auto's vervelend zijn...
 

MrEdge_

Forumguru
Check, ook last van. Interessant wel dat het ook te maken kan hebben met de sensoren van Renault, zal er eens op letten.
Overigens kun je het, zoals @Gbn al zegt, uitschakelen. In je menu zit een optie om automatisch de parkeersensoren aan te laten gaan. Die staat standaard aangevinkt. Heb 'em nu uit staan, maar dan gaat ie dus ook niet aan bij vooruit inparkeren. Wel nog steeds bij achteruit rijden.
 
Bovenaan Onderaan