Parkeersensor reageert spontaan

RobbieG

Nieuw lid
Klopt sensoren al gewisseld en vervangen. Geen oplossing. Hoewel links af en toe opspeelt, is het met name rechts.

Ik probeer nog 1 x deze dealer. Dan op zoek naar een andere dealer.
 

Falky

Nieuw lid
Wij hebben er ook tijdens het rijden spontaan last van. Niks of niemand in de buurt. Begint gewoon te piepen. OOK rechtsvoor. Zowel bij droog weer als regen.
Daarnaast vindt de Navi het erg interessant om files die 30 km verderop zijn op hele andere snelwegen dan waar wij rijden te melden. Let op: Geen navigatie route ingegeven…Geen idee waarom…‍♂️Dealer kan geen storing vinden…
 

RobbieG

Nieuw lid
Dank voor je reactie. Nav issue herken ik niet. Heb over 2 weken weer een afspraak met de dealer. Als ik updates heb, deel ik ze hier
 

MarcoO2

Forumguru
Daarnaast vindt de Navi het erg interessant om files die 30 km verderop zijn op hele andere snelwegen dan waar wij rijden te melden. Let op: Geen navigatie route ingegeven…Geen idee waarom…‍♂️
Da's logischer dan wanneer je wél een route aangegeven zou hebben. Dan geeft hij alleen files op je route - nu blijkbaar alles in de richting waar je naartoe gaat. Is dat niet gewoon een instelling?
 

Falky

Nieuw lid
@MarcoO2: nee man, ik rijd in Waddinxveen en Navi geeft een weg in Rotterdam Hillegersberg aan. Kom daar niet in de buurt..
Ook springt m’n assistent spontaan aan, zodat je uit 4 keuzes kan kiezen…”Wat wilt u doen?”….zit ergens een bug in het stuurwiel denk ik…
Ach..ga binnenkort eens langs de dealer voor een afspraak om de zooi te laten uitlezen..who knows
 

CharlesTucker

Forumguru
Daarnaast vindt de Navi het erg interessant om files die 30 km verderop zijn op hele andere snelwegen dan waar wij rijden te melden. Let op: Geen navigatie route ingegeven…
Wat bedoel je precies met "melden"? Verschijnen er daadwerkelijk specifieke (gesproken) berichtjes over die files, of zijn ze zichtbaar op de kaart als icoontjes. Dat eerste zou inderdaad heel vreemd zijn, en klinkt als een bug/storing. Dat tweede is normaal. Bij mij zijn ook alle files op de kaart zichtbaar. In felle kleuren als ik geen route heb ingegeven. Als ik wel een route heb ingegeven zijn de icoontjes voor de files buiten de route ook zichtbaar, maar wat ingetogener, grijs/wit (Octavia, 2018, schijnt een Columbus MIB 2.5 te zijn).
 

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad, dat is zeker niet goed, en lijkt me ook vreselijk irritant. Hopelijk kan de/een dealer het voor je oplossen.
 

RobbieG

Nieuw lid
Hi all, dit is bericht over een overactieve park distance control, niet over een nav. Graag voor de nav een nieuw bericht aanmaken.
 

Mdv53

Lid
Is het de parkeersensoren voor of achter? Heb je ook een trekhaak toevallig? Zoja haal dan eens het dopje van de trekhaak af. Kijk dan nog eens weer.
 

RobbieG

Nieuw lid
Eigenlijk alleen rechts voor. Geen trekhaak. Heb dit issue ook in buitenlandse Kodiaq forums geplaatst. Ook daar herkent men dit probleem en helaas ook daar hebben dealers geen oorzaak/oplossing. Heb zelf Skoda al een mail gestuurd. Oorverdovend stil gebleven.
 
Park assist issue..........
Ik heb sinds maart ook de Kodiaq Sportline en idd ik heb daar ook last van. Soms niets en dan is het soms om zot van te worden. Mijn lane assist vind ik ook niet zo wauw. Ik heb de indruk dat mijn vorige kodiaq beter tussen de lijnen bleef. Dat van de sensoren ga ik toch ook eens melden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan