Parkeersensor reageert spontaan

RobbieG

Nieuw lid
Park assist issue

Hi, net een nieuwe Sportline. Perfecte wagen… bijna. De rechter sensor van de park assist is overijverig. Al 2 x bij de dealer geweest. Sensor verplaatst van rechts naar links. Alles doorgemeten. Volgens de dealer is er nix vreemds te constateren. Echter de sensor begint spontaan t te piepen en houdt hiermee ook niet meer op en dat terwijl er rechts niets in de buurt is. Heel irritant.

Iemand vergelijkbare ervaringen waarbij dit al is opgelost en hoe.
 
Laatst bewerkt:

RobbieG

Nieuw lid
Misschien? In ieder geval de sensor die tijdens rijden links in het display de contouren van een auto toont met rode signalen en piepjes. Is dat de parkeersensoren?
 

RobbieG

Nieuw lid
Helder. Dank je. Ik zal de beschrijving aanpassen, maar je hebt niet toevallig een idee wat de oorzaak kan zijn?
 

Duijzer

Donateur
Bij mij is het vaak de linker sensor. Zit boven de uitlaat, en als ik een flink stuk gereden heb stijgt daar blijkbaar zoveel warme lucht op dat de sensor denkt dat er iets staat.
 

RobbieG

Nieuw lid
Bij mij dus rechts voor. Oorzaak neigt dus richting temperatuur/weer invloeden.

Dealer geen oplossing gevonden. Moet er zijn want niet iedereen heeft dit spontane en ongewenste gedrag van de parkeer sensoren voor en achter.
 

Rallye

Forumguru
Staat er op het moment van de foute melding een Renault in de buurt? Want de sensoren van Renault storen op die van VAG.
 

RobbieG

Nieuw lid
Ok niet bewust ok gelet. Ga ik doen. Maar vaak doet ie t als er helemaal niemand of ook maar iets in de buut is …. althans binnen een 1-2 meter.
 

RobbieG

Nieuw lid
Heeft iemand een idee hoe ik Skoda zelf kan benaderen. Zoals gezegd kan de dealer de oorzaak niet vinden. Heb Skoda al een mail gestuurd. Geen enkele reactie tot nu toe.

Er is een probleem met een gloednieuwe auto. Dealer kan om welke reden dan ook de oorzaak niet vinden. Iemand andere ingangen direct bij Skoda?
 

ertromp

Forumguru
Je dealer is de garantieverlener. Komt hij er niet uit dan zal hij contact moeten leggen met Pon. Komt Pon er niet uit dan moeten zij contact leggen met Skoda.
Dus vol de druk op de dealer
 

RobbieG

Nieuw lid
Dat lijkt ook mij de geëigende route. Wel de langste waarbij ik te veel afhankelijk ben heel veel anderen. Ik dacht als ik begin bij de top dan zullen de onderliggende onderdelen sneller schakelen.
 

LdN

Forumguru
Dat laatste is nu vaak juist niet het geval, de top zoals jij het noemt is helemaal niet geïnteresseerd in dit soort gevallen en zal je normaal op de juiste route wijzen, mochten ze het wel via de interne kanalen naar de 1e verantwoordelijke doorsluizen dan zal die zich gepasseerd voelen en niet gemotiveerd zijn om je zo snel en zo goed mogelijk te helpen. In beide gevallen werkt het vaak alleen maar extra vertragend.
 

RobbieG

Nieuw lid
Denk dat je gelijk hebt. Dank je. Is meer mijn frustratie met de situatie. Heb de auto nu 2 maanden en na na dag 2 stond ie al weer bij de dealer na dat ik er 3/4 jaar naar op heb moeten wachten. Wordt vervolgd.
 

MarcoO2

Forumguru
Grappig. Ik herken het niet, bij geen enkele van mijn VAG-auto's. En ik kom toch nogal frequent Renault tegen.
 

Antera

Donateur
Lees wel ergens dat ze een sensor van links naar rechts hebben verplaatst maar blijft het probleem aan dezelfde zijde?

Maar zoals @ertromp meld dealer moet het gaan oplossen.
 
Bovenaan Onderaan