Parkeerhulpsystemen werken niet meer

Goedemorgen,

Sinds een paar weken staan mijn parkeersensoren in storing, soms doet hij het wel en schiet hij in een paar seconden weg en krijg ik een foutmelding op de radio dat het optische parkeerhulp niet beschikbaar is.

Als ik hem uitlees met ODBII krijg ik een melding dat volgens mij de controller stuk is welke in de kofferbak verstopt zit.

Ik heb een vervangende kunnen kopen maar nu vraag ik mij af waar zit deze en hoe kan ik de bekleding verwijderen in de kofferbak om hem te verwijderen?

Groet en thanks,
Danny
 

Bijlagen

  • 85FB1D48-4651-472A-A91D-042D7C664870.jpeg
    85FB1D48-4651-472A-A91D-042D7C664870.jpeg
    204,5 KB · Weergaven: 15

Tees

Donateur
Als ik me goed herinner zit de controller bij de meeste VAG auto in de kofferbak, links achter de bekleding.
Maar hoe zeker ben je ervan dat het de controller is? Die dingen gaan veel minder vaak kapot dan bekabeling of de sensoren zelf.
 
Als ik de foutcode goed interpreteer dan geeft hij aan dat dat part nr de storing geeft. Vandaar dat ik dat vermoed
 
Het rare is dat hij nu opeens wel weer werkt en het kan zomaar zijn dat hij over paar minuten niet meer werkt.

Soms schakel ik hem in zijn achteruit en dan doet alles het voor een paar seconden en begint hij hard te piepen en krijg ik de melding dat het optische parkeersysteem niet functioneert.
 

Tees

Donateur
Post de foutcode (getallen, evt voorafgegaan door een P) even hier, dan denken we graag even mee!
 
Dit is de melding die ik krijg, weet niet of dit ook echt de foutcode is?

Diagnose systeem: 10 Parkeerhulp 2

VW/Audi part number: 3T0919475B

Software version: 0003

Hardware part number: 3T0919475

Hardware version: H07

Code workshop: 00470 211 66811

System description: PARKHILFE

Long coding: 010104

VIN: Verwijderd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Ik heb geen idee wat hiervan de foutcode is, dit ziet eruit als de informatie van de module, niet als een foutcode.
 

Tees

Donateur
Dan zit je toch aardig in de verkeerde hoek. Bijna letterlijk: het probleem zit rechtsvoor, de module voor PDC (achter, weet niet of die ook voor regelt) linksachter. Je hebt 'gewoon' een defecte sensor, een kabel die geen goed contact maakt, of een zekering die niet goed is.
 

Antera

Donateur
Kijk via de meetwaarde blokken naar de sensor afstanden enz dan kom je erachter welke sensor(en) de problemen geven. Ik vermoed meer dat het een sensor is dan een complete module.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

beneggens

Nieuw lid
Ik heb een Skoda Yeti, waarbij hetzelfde probleem zich voordoet. Geen reactie op achteruitrijden op het schermpje. Geen "piepgeluid". Even later bij achteruit schakelen doet alles het weer.
Volgende dag, zelfde verhaal. Bij dealer gaf de computer aan : defecte waarschuwingszoemer.
Alles doet het weer zonder vervanging van dat onderdeel!
 
Bovenaan Onderaan