Superb 3 Parkeer assistent 3.0 bugje?

paultie

Forumguru
Gisteren toen ik samen met @Antera naast de wimpergate (meer info hier) nog wat vrijschakelingen aan het programmeren waren en we even een stukje gingen rijden ben ik min of meer tot de conclusie gekomen dat er een aantal gekke dingen in de parkeer assistent 3.0 zit en ik ben benieuwd of anderen dit ook ervaren.

Er zijn drie verschillende manier van automatisch inparkeren.
- File inparkeren
- Parralel inparkeren in een parkeervak
- Schuin inparkeren

Nu is de uitleg die mij is gegeven dat wanneer je aan de bijrijders zijde in wilt parkeren de parkeer assistent deze kant standaard kiest. En dat wanneer je op de parkeer assistent knop blijft drukken je tussen deze drie mogelijkheden schakelt en daarna de parkeer assistent uitschakelt. Dit werkt dus bij mij niet. Daarnaast kan je normaal gesproken deze settings kiezen op de MIB columbus. Echter komen de opties niet op het scherm. hiervoor moet ik eerst de auto in zijn achteruit zetten om de inparkeer camera te zien en hierna kan ik wanneer ik mijn hand naar de columbus beweeg de optie zelf selecteren.

Wanneer ik aan de bestuurders zijde in wil parkeren het een kwestie is van het knipperlicht naar links aanzetten en dan werkt het wel volgens het boekje plus de columbus navigatie laat wel de opties zien en ik kan door meerdere keren op de parkeer assistent knop te drukken tussen de verschillende opties heen scrollen.

Ervaren anderen dit ook met het inparkeren?
Mis ik misschien iets of zie ik iets over het hoofd?

Thanks.
 

paultie

Forumguru
Mocht ook niet helpen helaas. Daardoor kon ik niet met de knop switchen en ook op de Columbus maakte het niets uit. In de maxidot zie je hem dan wel van links naar rechts switchen. Maar na een keer drukken schakelt de assistent weer vrolijk uit.
 

family man

Senior Member
optie wel aangevinkt in menu? ik heb het zelf nog niet gebruikt maar 1e keer werkte het ook niet toen we het probeerden, daarna tussen instellingen (waar licht/interieur ook zit) de parkeerassistent aangevinkt, dan verschijnen ze op de columbus..
 

paultie

Forumguru
optie wel aangevinkt in menu? ik heb het zelf nog niet gebruikt maar 1e keer werkte het ook niet toen we het probeerden, daarna tussen instellingen (waar licht/interieur ook zit) de parkeerassistent aangevinkt, dan verschijnen ze op de columbus..
Ik zal eens kijken maar volgens mij staat deze daar al aangevinkt. In mijn ogen zou de parkeerassistent zo gebruiks vriendelijk mogelijk moeten zijn anders kun je net zo goed zelf de auto in een vak zetten :D met deze verschillen word dit wel erg moeilijk.

<Al gebruik ik de optie alleen om op te scheppen. Kijk zonder handen! haha>
 
Bovenaan Onderaan