Paar vraagjes

Remco28

Actief lid
Hebben jullie in jullie nieuwe octavia ook last van krakende stoelen?
Niet het frame zelf,maar meer de kussens waar je op zit.
Als ik rij dan maakt mijn stoel contineu een knisperend geluid,lijkt wel of het aan het vulmateriaal ligt ofzo.

Iedereen alvast bedankt(vanavond zal ik mijn auto erop zetten als het lukt,ben niet echt handig met een pc.)

En ik heb nog een vraagje,ik weet niet of ik hem al gesteld heb:mijn motor houdt nog steeds in als hij koud is(1.6 mpi).
Vooral als je schakelt dan voel je dat de auto even iets meer inhoudt dan normaal(als je de koppeling intrapt),na een paar honderd meter is het weg.
Dealer kan niks vinden,maar ik vind deze dingen knap irritant.
De mpi is toch al heel lang op de markt,dus zou je zeggen dat je daar eigenlijk geen probleempjes mee moet krijgen.
 

VEEJAY

Forumguru
Wat betreft de stoelen zijn het meer mijn botten die kraken vanwege de harde zit ;). De stoelen zelf kraken niet..
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, het is de stoel die bij mij "piept/kraakt". Met de radio uit valt het af en toe wel op...

/forum/images/graemlins/frown.gif
 
Bij mij lijkt stoel een beetje "los" te zitten. Bij stevig afremmen en dan weer hard optrekken voel je de stoel een beetje naar achteren bewegen. Dat mogen ze bij de 30k beurt wel even oplossen.
 

AMBIO2

Actief lid
heb van krakende op piepende stoelen geen last,
ook het inhouden van de motor bij koude toestand
is bij mij niet het geval
hoop voor je dat het opgelost kan worden!!
 

Remco28

Actief lid
Rogier:je bedoelt zeker de rugleuning?heb ik ook,ze kunnen daar niks aan doen.
Ze zeggen dat het anders af zou kunnen breken als er geen speling opzit.
Ik ken iemand die heeft een goedkope auto waar de rugleuning zo vast als een huis is.

M.b.t. tot de motor:waar zou ik aan kunnen denken?de dealer heeft 2x alles uitgelezen zowel bij koude als warme motor maar niks helpt.


(ik krijg die rotfoto er niet in,elke keer groter als 5000 k,zelfs als ik mijn camera op email-vga zet)
 

sunnyboy

Senior Member
Nomad of Higgy had volgens mij een link naar een windows picture resize programma.
Misschien dat ze je even willen helpen.
 

Joeri

Actief lid
Neen, ik heb het ook nog nooit gehoord. Belgische auto's zullen dit niet hebben Rickske /forum/images/graemlins/wink.gif

Wat doen ze in de werkplaats om het op te lossen?
 
@Remco, Mijn rugleuning lijkt goed te zitten, het voelt aan alsof de stoel een beetje speling heeft in het rails. Maar dan alleen aan de linker kant. Het is heel soms dat het gebeurd, gaat nu alweer een weekje goed.
 

higgy

Forumguru
Mijn botten kraken van genot als ik m'n stoelverwarming aanzet. Telt dat ook mee? /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Remco28

Actief lid
Rogier,ik kan dus mijn rugleuning zelf wat bewegen.
Vind ik wel raar,de slede van mijn stoel is wel goed.
 

remo

Lid
een foto rezisen kan ook heel simpel in ms paint.
gewoon de foto in paint zetten en dan via afbeelding, uitrekken/hellen en dan een kleinere waarde ingeven.

Remo
 
Bovenaan Onderaan