P040500 - sensor of egr?

Space_NL

Senior Member
Dat is duidelijk een andere foutmelding als degene die ik begin dit topic uit mijn auto gehaald heb..
 

Space_NL

Senior Member
Ja, heb in Hongkong een bluetooth ODB2 besteld, even duimen dat die binnenkomt voordat de lampjes weer geen knipperen/branden/etc.
 

bobracing

Forumguru
gewoon clone VCDS kopen in dat geweldige Hong Kong, heb hem nu al 1,5 jaar en bevalt prima, heb standaard mini netbook in de wagen liggen zodat ik onderweg altijd storing kan wissen om thuis te komen!
Laptop via marktplaats a 50 euro, accuduur van 6 uur!
VCDS clone 30 euro..

80,- kost je ook uurtje bij de dealer....
 

Space_NL

Senior Member
ODB2 bluetooth lezer kost me nu € 5,en wat dubbeltjes, android APP voor uitlezen.

Voor de prijs heb je bij de dealer nog geen bak koffie :-)
 

emiel10

Senior Member
Heb je daar een link voor? Heb VCDS en een kabel, maar die kan geen canbus aan dus kan alleen oudere types auto's uitlezen en de Fabia of de A3 niet.

Ben overigens ook de gelukkige van de storing die TS heeft en het betreft de EGR die vervangen moet worden. Maat van me gaat deze vervangen. Gewoon maar aftikken en niet meer bij nadenken. Wist ik toen ik de auto kocht en in de onderhandelingen ook meegenomen. Flinke korting bedongen en de garantie gelaten voor wat het was, kan ik dit nu van betalen.
 

bobracing

Forumguru
gewoon zoeken vcds 12.12, zal geen links plaatsen maar de sites uit china e.d. verkopen ze en soms op marktplaats voor 30 euro.
is kabel plus software.
 

Space_NL

Senior Member
Op een VW polo 1.2TDI werken ze volgens diverse fora,

en voor € 5,nogiets wil ik het best zelf eens proberen :-)
 

Space_NL

Senior Member
Kleine update:

ODB2 lezer binnen, zie mijn draadje in het forumdeel daarvoor. Foutcode blijft gelijk.
Ze werken dus wel @bobracing ...

Foutcode gemaild naar Skodadealer, die claimde geen P codes te kennen.

Auto binnen gezet bij Skoda dealer (voor onderhoud normaal Bovag bedrijf op dorp, niet bij dealer nl.). Daar uitgelezen, veel meer info te vinden in hun uitleessoftware als in mijn APP en/of bij garagebedrijf op dorp. de P code stond er wel gewoon bij trouwens.

Ook hun conclusie is EGRklep/koeler vervangen. Woensdag afspraak daarvoor.

Dealer vraag 875 euro, geven daar 200 euro goodwill op, plus 100 euro op een volgende beurt bij hun.
Heb ze gevraagd om ook PON te vragen wat te doen, PON wil niks doen.

Heb op mijn beurt een klacht bij PON ingediend dat ik wel wat coulance verwacht (niet gratis, dat snap ik ook wel), die klacht is doorgestuurd naar de backoffice is de reactie, dus in behandeling.

We gaan het zien....
 

Space_NL

Senior Member
PON belde net naar me,

Ze geven me een onderhoudscheque voor €250,= op volgende beurten. Niet precies wat ik vroeg, maar beter als niks lijkt me. Dus toch zeker de moeite om paar mails voor te sturen en in gesprek te blijven!
 
Bovenaan Onderaan