P0299 aandrijfsysteem

fugitibo

Actief lid
Beste forum leden.

Het is weer zo laat , net 1 dag voor de vertrek met auto naar spanje.
ik zal kort uitleggen hoe en wat .
rij snelweg op net na 1 km lekker planken spiraal lampje brand en motor verliest power en uit eindelijk valt hij na 1 km uit bij tankstation . Niet meer aan te krijgen schommelt bij starten op 900 toeren naar 500 en weer even op 900 en valt uit na 3 sec hooguit. ik had haast omdat mn vrouw 100 km verder op naar luchthaven moet .
hulp gehad van broer die ons even verder bracht en mij weer naar mn auto .wilde weer starten maar nog steeds niet goed , ook wat stink rook uit de uitlaat.
ik ben even aan het testen geweest , als ik de stekker van de magneet klep eraf haal waar de 3 vacuüm aan zitten loopt de motor beter maar op halve kracht . gauw naar de garage .
uitgelezen melding p0299 . het magneet dingetje met de 3 slangen is net 2 maand oud dacht ik , ik verwacht dat deze niet kapot is want het zuigt wel..
nu wil ik morgen met monteur even kijken wat er loos ( aangezien ik eigelijk morgen avond weg moet naar spanje ivm een begravenis van mn schoonpa) is hebben jullie nog een tip waar ik op moet letten ?
ik heb al een lijst zoals slang lek controleren , kapotte stekkers ? nieuwe lucht filter.
of meteen aan de turbocharger denken ?
iedere tip is welkom .

auto heeft geen update gehad en de klep van egr zit al 1 jaar software matig dicht.

vriendelijke groet fugi
 

fugitibo

Actief lid
Hallo ,

Zijn nu aantal weken verder en heb een uitslag van garage egr klep defect .

Is wel vreemd deze is softwarematig weggeschreven dan maakt toch niet uit dat tie kapot is ? Of kan ik ff iets niet volgen ?

Fugi
 
Bovenaan Onderaan