Overzicht nieuwste softwareversies?

lsmv

Lid
Hallo,

Kan ik ergens op internet een overzicht vinden van de nieuwste softwareversie van de verschillende Škoda navigatiesystemen?

Ikzelf heb deze, en wil graag updaten ivm een willekeurig uitvallend en resettend navigatiesysteem.
 

Bijlagen

  • 20231218_210205.jpg
    20231218_210205.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 101

Rainesh

Forumguru
Deze MOET je bij de dealer updaten vanwege een bepaalde tpi. Er moet namelijk bij de update een extra code ingevoerd werden zodat je navigatie kaarten weer werken.

Enkel de dealer kan deze code opvragen en 3e partijen niet meer.

De laatste versie is 324, heel groot verschil tov wat je nu hebt.
 

lsmv

Lid
Helder. Dat moeten we dan maar even gaan regelen. Dank voor de info!

@Rainesh hoe werkt het dan met OTA updates? Worden deze niet verstuurd? Ik krijg nl. wel melding dat er een update is, maar na het aanklikken van "updaten" gebeurt er niks zo lijkt het.
 

Antera

Donateur
Wat is de melding precies die de auto laat zien?

Indien het idd nieuwe software is dan lukt de update niet omdat er zoals @Rainesh meld je navigatie verdwijnt. Dus moet het door de dealer gedaan worden.
 

Rainesh

Forumguru
Heb jij geluk dat je dealer de update wilt uitvoeren. Zijn hier een aantal die het maar niet voor elkaar krijgen, dealer wilt het niet doen....
 

lsmv

Lid
Hey maar zover zijn we nog niet he. Ze doen geen diagnose op afstand
Tips voor als ze het niet willen/kunnen/doen?
 

Antera

Donateur
Melden gewoon dat je klachten hebt met uitval van het mediasysteem elke keer en dat hij soms uit blijft daarna. Dat is het enigste wat je kan doen en hun zullen dan zeker een update doen normaal gezien.
 
Weten jullie toevallig wat de voordelen van versie 0324 zijn?

Op dit moment heb ik versie 0320 erop staan (Skoda Kodiaq Sportline 2023).

Problemen die ik ondervind is dat het incidenteel niet mogelijk is m het geluid harder te zetten (wel zachter maar niet harder).

Daarnaast heb ik via VCDS diverse aanpassingen laten doen. Valt er te verwachten dat die aanpassingen het zo niet meer doen?

Dan kan ik een overweging maken om wel of niet te updaten.
 

Antera

Donateur
Als eerste de aanpassingen zullen niet verdwijnen. De update haalt een aantal software bugs eruit, Dit kan jouw probleem oplossen. Er is niet specifiek een lijst met wat er veranderd is per software versie.
 

Skivo

Donateur
Vandaag mijn Kodiaq Sportline 2021 van software versie 270 geüpdatet naar versie 308. Was met een kwartier geklaard. Had even bij Rainesh nagevraagd of ik direct naar 324 kon, maar kreeg de tip om eerst naar 308 te gaan. Na de update 308 kreeg ik binnen een minuut meteen een OTA update op het scherm. Die ook meteen gedaan en morgen de update van 308 naar 324 uitvoeren. Hopelijk ook binnen een kwartier gereed.
 
Als ik skoda Connect heb krijg ik dan ook een OTA voor software versie update voor mijn karoq 2022? Of alleen update voor navi en toegang tot de auto op afstand?
 

dirkie996

Forumguru
@red2003 : Ik heb volgende versie staan bij m'n Karoq Amundsen navigatie, 09/2022.
Ik weet ook niet of de software versie OTA wordt geüpdat. Het kaartmateriaal wel.

Karoq Amundsen 2022.jpg
 

Skivo

Donateur
Ik heb mijn Amundsen vandaag naar 324 kunnen updaten (niet via OTA). Alleen de update van de navigatiekaarten moeten nog wel binnenkomen via de OTA.
 
Bovenaan Onderaan