Columbus Oversturing geluid (bij middelhoog volume)

timg

Lid
Ik heb een O3 met Columbus multimediasysteem en Canton sound system. Tijdens navigatie en als er een navigatiemelding komt dan wordt het geluid van de radio/mediabron gedempt om de navigatiestem te laten doorkomen. Prima. Echter als de radio/mediabron terug op normaal volume wordt gezet, dan hoor ik een fractie van een seconde dat het geluid overstuurd wordt. Als er dan in het liedje net een diepe bas wordt gespeeld hoor ik dat er door de luidsprekers een overstuurde bas (veel te zwaar en veel te hard) doorkomt. Lijkt me dat dit niet gezond kan zijn voor de speakers op lange termijn...

Nog mensen die dit probleem onderkennen?

Dit probleem is enkel te horen als het volume van de mediabron hoger staat dan het volume van de navigatiemeldingen én het volume van de mediabron moet over 1/4 van het maximale volume staan.
 

Maik

Actief lid
Ik heb dit al ergens meer gezien op dit forum, dus er is zeker iemand die er ook last van heeft...
 

timg

Lid
Ik had het al eens gemeld in het grote Columbus topic maar daar raakt het ondergesneeuwd...

Over 2 weken gaan ze er in de garage naar kijken. Ik vraag me af of dit een Canton specifiek probleem is.
 

Joske

Forumguru
Ik had het al eens gemeld in het grote Columbus topic maar daar raakt het ondergesneeuwd....

een terechte opmerking, vandaar ook mijn afkeer van "verzameltopics". Had hetzelfde voor met iets wat ik wou weten, uit frustratie start je dan toch gewoon maar een nieuw topic en worden je vragen tenminste beantwoord :D
 

timg

Lid
Hij is binnen geweest bij de garage: Verdict bass niveau stond te hoog. Heb eens goed gelachen. Stelletje prutsers, binnenkort naar een andere garage.

Niemand anders met dit probleem? Muziek moet wel redelijk luid staan (bijna halfweg max volume in maxidot)
 

Emvanes

Nieuw lid
Klopt dat heb ik ook, het geluid komt heel kort te hard uit de speakers na een navigatiemelding.
 
Bovenaan Onderaan