Overstap O2 naar Golf7

Rudger

Lid
Na 2 jaar tevreden in een O2 Combi 1.2TSI DSG Ambition Businessline gereden te hebben, was het tijd om een nieuwe lease auto uit te zoeken.

Direct naar de Skoda dealer, maar kreeg helaas te horen dat de Combi 1.6 TDI GL niet meer te bestellen was....maar een HB nog wel. Alleen waarschijnlijk niet met alles opties. Omdat ik graag de 14% uitvoering wilde, was oktober al aan de late kant. Er zouden nog wel enkele combi's in het land staan, maar had wel een aantal opties die ik graag wilde hebben. Zoals Xenon en groot navi.

De HB kan mij niet zo bekoren, dus ben weer terug waar ik van kwam. Een VW Golf 7 1.6 TDI Bluemotion Edition 5D in de kleur Thungsten Silver is het geworden. Helaas minder ruim dan de O3 Combi, maar ook een prima auto met ruime opties. Hier 2 foto's van de nieuwe auto.





Mijn ouders rijden nog met veel plezier in de Yeti, dus zal hier zeker nog te vinden zijn.
 

Rudger

Lid
Dank je wel Corné, gaat lukken! Ben, helaas, al weer gewent om te roeren in de bak ipv de DSG.

Keuzes maken, 14% of DSG. Toch voor de 14% gegaan :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
(Je had ook voor de GTE kunnen gaan ;) )

Misschien wordt het bijna tijd voor een ex-skoda rijders gedeelte :deuk:
 

Rudger

Lid
Tja, de GTE. 7% over iets van 40K is niet verkeerd. Beter dan 14% over 30K. Weet alleen niet zo goed of het echt iets is, elektrisch-benzine.

Heb dan op 2 werklocaties en thuis een lader nodig, vraag me af of mijn werkgever die betaald. En na max 50km de accu leeg en rijd je in een zware 1.4TSI, weg goed verbruik en 0% CO2 uitstoot :-)
 

peterrapid

Forumguru
Om noch maar te zwijgen op lange termijn over betrouw baarheid batterij. De reële ecologische voetafdruk door gebruik zware metalen en de elektriciteit die door vervuilende centrales wordt geleverd... Gewoon goed boerenverstand kan dit allemaal moeilijk begrijpen van overheid en fabrikanten waarom zoiets het levens licht ziet. Waterstof en gas is enige oplossing maar daar zie ik heel weinig in bewegen behalve Japanse en VAG producten
 

Bakkertje

Forumguru
Of het echt iets is kun je natuurlijk alleen tijdens een proefrit ervaren.
Maar dus wel een gecombineerd vermogen van 211 pk's en dsg ;)
Hoe het zit met laadpunten weet ik eerlijk gezegd niet, mijn werkgever staat diesel en gas toe dus GTE's komen sowieso niet in beeld :(
 

Rudger

Lid
@Bakkertje ik zit in de electro en heb laatst bij een klant 2 laadpunten geplaatst. Waren wel voor 11kW, dus aanpassingen aan de verdeler, voedingskabels leggen en uiteraard de 2 laadstations. Een aardige investering en maandelijkse kosten om verbruik en verrekening te administreren.

Bij ons rijden ze (tot nu toe) alleen benzine, diesel of hybride, maar geen plug-in.
Hoor en lees dat er veel plug-in hybrides alleen op benzine of diesel rijden en toch 7% bijtelling hebben.
 
Bovenaan Onderaan