Overgevoelige regensensor - Deel II

Tallguy

Forumguru
Ter info (voor de mensen die hier ook last van hebben):
Na de diverse regenbuien van de afgelopen weken ben ik knettergek geworden van de regensensor die binnen no-time de ruitenwissers in warp-10 stand zet.
Ik schaamde me kapot om zo door te rijden (ben geen oude [piiieeep] tenslotte
smile.gif
) dus zette ik de hendel maar in de normale stand.

De maat was in iedergeval vol, dus ik heb vandaag de dealer maar eens gemailed met de vraag uit te zoeken of de gevoeligheid aan te passen is (eventueel navraag bij Pon heb ik ook geadviseerd), want dit stoort me gewoon mateloos.

Als er een oplossing voor is (zal wel aanpassing software zijn), dan laat ik het jullie ook weten.

Ja inderdaad, over die regensensor ben ik niet 100% tevreden. Soms springt de ruitenwisser niet op tijd op en soms gaat hij bij motregen keihard.
Ik houd jouw posts verder in de gate.

De gevoeligheid van de sensor kun je bijstellen m.b.v. de 'interval' schakelaar. 'Hoger' is gevoeliger, 'lager' is ongevoeliger.

Op een enkele keer na werkt ie bij mij naar volle tevredenheid, ik heb hem in de meest ongevoelige stand.

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Psycho</font><hr />

De gevoeligheid van de sensor kun je bijstellen m.b.v. de 'interval' schakelaar. 'Hoger' is gevoeliger, 'lager' is ongevoeliger.

Op een enkele keer na werkt ie bij mij naar volle tevredenheid, ik heb hem in de meest ongevoelige stand.

[/ QUOTE ]

Dat weet ik, maar mijn klacht is dat zelfs in de meest linkse positie (de minste gevoelige om eht maar zo te zeggen) dat ding in turbo-overdrive stand lijkt te staan.
Ik hoef 'm dus niet eens op een andere positie te zetten, want dan gaat ie bij de eerste druppel al meteen in hyperdrive
frown.gif

SkodaMan

Actief lid
Heb ik gehad met een VW Bora. Is heel hinderlijk. Als bij koud weer op een gestrooide weg het vocht op je ruiten komt gaat de ruitenwisser te snel wissen of gaat te lang door en dan krijg je strepen op de ruit.

Destijds veel geklaagd bij de dealer maar vernam keer op keer dat er niets aan te doen was. Bij mijn O2 heb ik er gelukkig geen last van.

Tallguy

Forumguru
Tsja, ik had meteen (1e keer) al gekeken of ik de ruit schonen kon maken en zien of dat hielp. Ik had wel beter zicht
smile.gif
maar het hielp net tegen de overgevoelige sensor.

zombie

Lid
ben benieuwd of hier een oplossing voor is,
is inderdaad een probleem als de wisser voor een paar druppeltjes als een gek te keer gaat

Ik heb dit probleem ook. Mijn Passat had dit niet, maar ik heb al gezien dat daar een andere sensor gebruikt werd.

Tallguy

Forumguru
pff..de garage heeft pas de 20e een plekkie. Nou, dan maar eens kijken wat ze eraan kunnen doen.

To be continued...

Iemand meer nieuws over die onderwerp?

Ik rijd nu een paar dagen in een O2 met deze automatische regensensor. Maar van een interval is nog geen sprake. Hij rammelt gewoon altijd. Het enige dat hji regelt is de snelheid. Snel, sneller of knots-snel. Dan kan ik beter de normale stand doen, of even steeds handmatig een interval bouwen.

Dit vind ik een minpunt van mijn Octi. Het enige tot nu toe!

LenK

Forumguru
De regensensor doet het bij mij wel maar vaak niet zoals ik het zelf zou doen.

Soms wist ie pas als de ruit bijna matglas is, de andere keer blijft ie continue wissen als er nog maar een paar spatjes op zitten.

Als ik het bij de volgende auto als losse optie kan bestellen dan komt ie er niet meer op, die sensor, gewoon regelbare interval is beter.

Nautonier

Nieuw lid
Rain X is inderdaad ge-wel-dig.
In eerste instantie vond ik het wel prijzig voor zo'n klein flesje, maar je doet er erg lang mee.

Perfect ding die regensensor!!! Je hoeft tenminste niet telkens die schakelaar te bedienen... da's namelijk veel irritanter dan dat die wissers een paar keer teveel wissen... Ik moet zeggen dat ik er weinig problemen mee heb. Is inmiddels mijn 3e auto met regensensor, en de 4e moet dat ook zeker hebben!!

Trol

Lid
Zou het niet te maken hebben met het feit dat zo een sensor op 1 plaats zit en niet je 'gehele ruit' dus is. Hij gaat dan af op dat puntje waar de sensor zit. Als je daar nen druppel opleg begint die te wissen als een beest?

Of kan iemand mee in mensentaal uitleggen hoe die regen 'ziet'?

VEEJAY

Forumguru
wat ik hier van het forum begrepen heb is dat de dealert de gevoeligheid van de regensensor kan instellen via de computer.

Ja, ik heb een antwoord.

De gevoeligheid van de sensor is op geen enkele manier buiten het knopje op de stengel te regelen.
De enige optie is dat je hem volledig laat uitschakelen. Dan heb je weer een ouderwetse interval schakelaar waarbij je met het knopje de tussentijd van de interval kan instellen. Maar.... dit alles kan alleen icm het deactiveren van de lichtsensor. Die zit nl op de zelfde plek samengebouwd.
Ik heb er maar voor gekozen om ermee te leren leven, want die lichtsensor vind ik wel OK. Ik gebruik met name de leaving-home functie.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

Ja, ik heb een antwoord.

De gevoeligheid van de sensor is op geen enkele manier buiten het knopje op de stengel te regelen.
De enige optie is dat je hem volledig laat uitschakelen. Dan heb je weer een ouderwetse interval schakelaar waarbij je met het knopje de tussentijd van de interval kan instellen. Maar.... dit alles kan alleen icm het deactiveren van de lichtsensor. Die zit nl op de zelfde plek samengebouwd.
Ik heb er maar voor gekozen om ermee te leren leven, want die lichtsensor vind ik wel OK. Ik gebruik met name de leaving-home functie.

[/ QUOTE ]
Die comming/leaving home functie doet het ook als je je lampen gewoon altijd op aan zet.
Ze gaan toch uit als je je auto uit zet, na de uitschakeltijd natuurlijk.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ZOctavia</font><hr />

Gewoon Rain-X gebruiken.
Heb je je ruitenwissers niet meer nodig.
super.gif

[/ QUOTE ]

Waar kun je dat kopen dan??

EdRaT,

Zorg er eerst voor dat je ruit helemaal goed is ontvet.
Zelf behandel ik mijn ruiten altijd 2 keer direct na elkaar,
dat geeft het beste resultaat.

Natuurlijk niet je wis-was installatie gebruiken, dat zorgt er nl. voor dat de Rain-X verdwijnt.
Na een paar weken merk je wel dat de werking iets minder wordt, maar na 4 weken weer behandelen en je hebt er weer plezier van.

Het geeft 200 % beter zicht in de regen !
xyxthumbs.gif

Bovenaan Onderaan