Overgestapt=> Polo

thomthomas08

Actief lid
Beste forumleden,

Na 10 maanden in het bezit te zijn geweest van mijn Skoda Citigo sport, ben ik sinds woensdag 18 mei de trotse eigenaar van een VW Polo 1.0 Bluemotion TSI uit 2017. Hier heb ik mijn geliefde Citigo op ingeruild.
Ik was toe aan wat meer pk’s en een beetje meer auto.
Soms doet het nog een beetje pijn als ik een Citigo voorbij zie rijden. Maar ik weet dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Groet, Thomas
 

Bijlagen

  • 179329D0-0EC9-492C-AC6B-A88B8277B8DF.jpeg
    179329D0-0EC9-492C-AC6B-A88B8277B8DF.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 49
  • B4CE474A-789C-4A96-B3DF-6DC0D079BC20.jpeg
    B4CE474A-789C-4A96-B3DF-6DC0D079BC20.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Nee joh je post het trouwens in de sectie "andere VAG Auto's" ;) , er hangen hier honderden leden rond met zelfs totaal andere merken (niet VAG), en de kennis is hier zo breed dat ze zelfs mensen met compleet andere merken vaak kunnen helpen. :D
 

Cordoba

Forumguru
Ach bij mijn vorige Fabia zoveel onderdelen uit andere VAG-modellen gemonteerd dat het een complete mix was, dat zag je al aan de kentekenhouders: op een gegeven moment had ik voor een kentekenhouder van het Seatforum, en aan de achterkant van het forum hier.
 

thomthomas08

Actief lid
Ik dacht ik geef eens een update:

Wat rijd de Polo toch heerlijk! Soms mis ik het kleine witte monstertje wel, maar ben zo blij dat ik toch de overstap heb gemaakt!
Wel moest ik nog een aantal dingen doen aan de Polo.

De auto is nu voorzien van mooie Goodyear All Season banden. Ook heb ik de knipperlichten in de spiegels vervangen voor dynamische knipperlichten.
De auto moest ook nog een kleine beurt hebben. Die heb ik zelf gedaan. Zo kon ik eens kijken hoe de Polo er aan de onderkant uitzag. Hij ziet er nog keurig uit! Ik had ook niet anders verwacht voor een Polo uit 2017.

De Citigo rijd als het goed is al weer rond, hij was heel snel weg bij de garage waar ik het beestje heb ingeruild.

Zie de foto's van onder andere het onderhoud in de bijlage!
 

Bijlagen

  • Kleine beurt Polo.jpg
    Kleine beurt Polo.jpg
    345,3 KB · Weergaven: 44
  • Nieuwe bandjes Polo.jpg
    Nieuwe bandjes Polo.jpg
    553,4 KB · Weergaven: 44
  • Op de brug Polo 2.jpg
    Op de brug Polo 2.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 44

thomthomas08

Actief lid
Ik vond het wel even tijd voor een kleine update:

Nieuwe features:
- Stage 1 gechipt naar 140 pk
- Apple CarPlay / Android Auto vrijgeschakeld
- Dynamische knipperlichten
- Gasveren gemonteerd kofferbak (zijn alweer stuk(?) volgens mij)
- Uitgelijnd

Binnenkort krijgt de Polo nog even nieuwe remvloeistof. Dit heb ik niet zelf gedaan met de grote beurt, dat wilde ik liever laten doen door de dealer (ik zei kleine maar is een grote beurt geweest). De remschijven en de hele rambam zijn in mei 2020 al vervangen.

De Polo heeft nu nét 160.000 gelopen. Hij rijdt heerlijk! Sinds mei dus al 10.000 km er op zitten. Hier en daar weg geweest met de Polo, naar onder andere noord Nederland en de Zaanstreek. Maar uiteraard ook de autobahn op richting Stuttgart. En natuurlijk het woon- werk verkeer, maar dat spreekt voor zich!
 

Bijlagen

  • Po.jpg
    Po.jpg
    846,2 KB · Weergaven: 23

064harry

Forumguru
Wat betekent dat: Apple CarPlay/Android Auto vrij geschakeld?
Zat het er eerst niet op en nu wel? Of kun je het nu draadloos gebruiken?
 

thomthomas08

Actief lid
Wat betekent dat: Apple CarPlay/Android Auto vrij geschakeld?
Zat het er eerst niet op en nu wel? Of kun je het nu draadloos gebruiken?
Vrij schakelen wil zeggen dat ik het niet kon gebruiken omdat het versleuteld was. Ik had de functie wel, maar de beveiligingssleutel zat er nog op.
Ik moet CarPlay wel gebruiken met een kabel. Vind ik niet erg want draadloze CarPlay vreet batterij.
 

064harry

Forumguru
Ah. Okay. Ik moet het ook met een kabeltje gebruiken. (Karoq)
Alleen lastig met de korte ritjes.
Verder vind ik het prima zo.
Eerder wilde ik het draadloos hebben maar dat hoeft voor mij niet zo nodig meer.
 

thomthomas08

Actief lid
Ah. Okay. Ik moet het ook met een kabeltje gebruiken. (Karoq)
Alleen lastig met de korte ritjes.
Ja met korte ritjes gebruik ik sowieso de Apple CarPlay niet. Is niet goed voor je telefoon om hem constant maar aan een kabel te hebben liggen. Daarom gebruik ik dan gewoon de Bluetooth van de auto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Kost draadloos opladen ook meer stroom dan opladen via een draadje?
Natuurlijk! Verzending (of t nou data of stroom is) via een kabel is vele malen efficiënter dan via een draadloze verbinding, waarbij een directionele korte-afstand draadloze verbinding (denk aan draadloze laders) natuurlijk nog veel efficiënter is dan een non-directionele iets-minder-korte-afstand zoals bluetooth.
 

thomthomas08

Actief lid
Beste allemaal,

Ik vond het wel weer eens tijd voor een update!

Ik heb de auto inmiddels al weer sinds mei 2022 en ik moet zeggen dat ik echt enorm tevreden ben met de auto. Ik heb nog geen echte problemen gehad, afgezien van het feit dat mijn stuur nog steeds een klein beetje scheef staat. Ik merk dit vooral met extra gewicht in de auto. De auto is tot nu toe 3 keer uitgelijnd geweest, zonder succes. Ik ben ook nog langs de VW dealer geweest, maar hebben het probleem ook niet kunnen achterhalen.

Hierbij een update van wat ik allemaal al heb mogen doen aan de auto sinds mei 2022:

- 150.000 km aangetikt (mei 2022)
- App Connect vrij geschakeld (mei 2022)
- Grote beurt uitgevoerd (mei 2022)
- Goodyear All Seasons laten monteren (mei 2022)
- Dynamische knipperlichten geïnstalleerd (juni 2022)
- Wolfsburg Autostadt en VW Museum bezocht, retour 908km (juni 2022)
- De wagen stage 1 laten chip tunen naar 140pk en 240nm koppel (juni 2022)
- Bougies vervangen na chippen (juli 2022)
- Gasveren voor de achterklep gemonteerd (augustus 2022)
- Roadtrip Groningen en Noord Holland, goed voor 742 km in 3 dagen (augustus 2022)
- Roadtrip naar Stuttgart, goed voor 1118 km (september 2022)
- 160.000 km aangetikt (september 2022)
- Nieuwe remvloeistof (oktober 2022)
- Aantal dingen laten coderen, waaronder achterlichten en volledige mistlampunit aan bij dagrijverlichting (november 2022)
- De Polo voorzien van een Highline Grill (november 2022)

Voor de rest ga ik niet heel veel meer doen aan de Polo. Hij is nu helemaal naar mijn smaak. Ik zou hem nog wel een keer willen laten poetsen.
Wellicht ook nog een keer andere velgen eronder, maar ik acht de kans heel klein.

Als ik toch nog updates heb ik werk ik dit topic uiteraard weer even bij!


Groet, Thomas

Po 3.jpg
 
Bovenaan Onderaan