Overgestapt op Skoda!

AdB

Senior Member
Na jarenlang Volkswagens te hebben versleten waaronder een Golf Variant en een Golf Plus, begon het weer te kriebelen nadat de kilometerteller tegen de 3 ton aanliep. Dat het een VAG-auto moest worden stond voor mij vast. Ik heb gekeken naar de Golf VII maar de ruimte viel me tegen, ik werd er een beetje claustrofobisch van. De voorruit kwam over als een smalle brievenbus waar ik doorheen moest kijken. Nee, niet echt mijn ding dus. En die stoelen zaten ook niet echt lekker (sportstoelen zijn niet zo mijn ding). Toen de nieuwe Audi A3 bekeken. Mooi model, dat wel, maar qua binnenruimte gaf het ook geen goed gevoel en de stoelen zaten keihard. Bovendien schrok ik van de aanschafprijs die met een aantal voor mij belangrijke opties omhoogschoot. Toen de nieuwe Octavia uitkwam was ik toch wel nieuwsgierig en eenmaal plaatsgenomen achter het stuur was ik zeer aangenaam verrast. Wát een ruimte, wat een lekkere stoelen en wat een verschil in prijs-kwaliteitsverhouding! Vanwege de sleurhut die ik in de zomermaanden achter mijn auto haak ging ik voor de 2.0 TDI met 150 PK. De recensies over deze motor waren veelbelovend. Krachtig en toch zuinig. Om een lang verhaal kort te houden: ik ben dus overgestapt naar Skoda en hoop met een maandje of 2 a 3 in het bezit te zijn van een Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI die ik zojuist heb besteld. Kleur: Platin Grey (fraaie sjieke kleur!). Heb er ook een soundpakket bij gedaan. Tijdens de proefrit was ik zéér aangenaam verrast door de geluidskwaliteit van al die speakers en een subwoofer achterin. Geeft een machtig mooi geluid! Geen overbodige luxe als je bijna 50.000 km per jaar rijdt. Omdat deze auto waarschijnlijk pas in juni in de showroom van de Skoda-dealer staat heb ik dus een auto besteld op basis van mijn indruk van de (nieuwe) Octavia Hatchback en een folder/foto (iets wat ik nog nooit eerder heb gedaan), maar die foto ziet er niet verkeerd uit!! Ik ben erg benieuwd hoe deze auto en het merk Skoda zal bevallen maar ik heb er alle vertrouwen in!

JJ Octavia RS

Nieuw lid
Gewaagd auto bestellen deels op basis van een folder, ik rij ook een octavia Combi, maar rijd super hoor!
Veel succes met je nieuwe auto

CDK

Forumguru
heel veel plezier met je nieuwe bolide, je hebt mijns inziens de juiste keuze gemaakt ;)

greetz Corné

Bovenaan Onderaan