Ovalen uitlaatsierstuk uit accesoiresfolder voor 1.2 TSI

deusjevo

Forumguru
Ben een beetje de weg kwijt...
Wil graag het ovale uitlaatsierstuk voor de 1.2 TSI dat staat op pagina 4 van de accessoires folder van de Octavia.

http://www.skoda.nl/media/downloads/Acc_Brochures/Brochure_Octavia_Accessoire.pdf

Onderdeelnummer: FDC 610 003
Volgens de dealer past dit echter niet op de 1.2 TSI maar alleen op de 1.6 TDI CR, zie quote hieronder van de dealer:

in de folder staat bij de afbeelding van de ovale uitlaatsierpijp ook de 1.2TSI bij maar dit is alleen om aan te geven dat er sierpijpen verkrijgbaar zijn.
Skoda levert voor de 1.2TSI alleen een ronde pijp, deze staat niet in de folder

Toch heb ik ergens op dit forum gelezen dat 't stuk wel past, ik weet oa van een witte 1.2 TSI combi die begin dit jaar afgeleverd is met zo'n ovalen stukje.
Ik kan 't echter niet meer terugvinden... :confused:

Wie kan er duidelijkheid verschaffen ? :smiley29:

Ronnie

Forumguru
Volgens ETKA is dit nr. geschikt voor een 1.4 en een 1.6 MPI motor, dit zal ook de CRTDI zijn. Het kan natuurlijk zijn dat een 1.2TSI een iets kleinere buisdiameter heeft.....
Je moet voor dit ovale eindstuk volgens mij ook een stukje uit de bumper zagen.

Klaasje

Forumguru
Allen
het Ovale uitlaatsierstuk past wel degelijk op 1.2 Tsi

ik heb hem ook besteld en past gewoon Hoeft zelfs nix uit de bumper, want daar zit een uitsparing voor.

In de folder staat toch ook duidelijk op pagina 4 RVS uitlaatsierstuk 1.2 TSI, 1.4 MPI 1.6 MPI (FDC 610 003);

Dealer had er 1 op voorraad en die bleek gewoon te passen

Moet overigens wel gelast worden.

Quadrantz

Nieuw lid
Hoi Klaas,

Kun/wil jij een foto posten van jouw auto met ovalen uitlaat sierstuk? Deze ben ik namelijk ook van plan om te bestellen en ben benieuwd hoe het eruit ziet!

Thanks alvast.

Groet,

Joost

Ronnie

Forumguru
Scheelt € 4.- in prijs.....
De ovale voor de 1.2 1.4 1.6 is welke ik ook al bedoelde, kost in NL € 59.- Excl. Laswerk, incl. BTW.

Klaasje

Forumguru
@Quadrantz: Ik heb hem besteld bij mijn nieuwe te verkrijgen Octavia.
De dealer was hem aan het monteren op een Octavia die net in de werkplaatst stond
sorry voor de verwarring :-)
Maar hij past echt
Kijk in vorige post van Ronnie. Ik moet 60,-- betalen incl. montage

Je kunt ook bij dealer naar binnenstappen en eens naar de bumper van de 1.2 tsi kijken. Dan zie je dat
er een uitneembare uitsparing zit, waar ovale eindstuk precies inpast

Hoi Klaas,

Kun/wil jij een foto posten van jouw auto met ovalen uitlaat sierstuk? Deze ben ik namelijk ook van plan om te bestellen en ben benieuwd hoe het eruit ziet!

Thanks alvast.

Groet,

Joost

Mettes

Forumguru
Sierstuk van Milotec wordt inderdaad geschroefd.
Orgineel sierstuk wordt gelast en is inderdaad een stuk langer (sierhuls)
Orgineel eindstuk geeft dus een mooiere afwerking.
Ik heb beidde stukken in mijn bezit vermits ik bij Milotec een foutieve bestelling had geplaatst nl voor 1.6 MPI ipv 1.6crtdi.
Milotec is ook duurder vermits er bij de prijs nog hoge leveringskosten worden gerekend.(85 euro voor totaalpakket)
maw gewoon bij de dealer het orginele bestellen.

Octavarium

Actief lid
Vaag dat die originele ovale gelast moet worden.. De 2 originele sierstukjes op mijn O2 zitten gewoon met boutjes vast. Kostte 80 euro, maar is het geld helemaal waard. Dit soort dingen maken een auto af. Zelfs mijn moeder van 62 vond het mooi staan :)

deusjevo

Forumguru
Vorige week gemonteerd (stukje van eindpijp zagen en sierstuk vastschroeven)
Onderdeelnummer: FDC609003

DSC00035.jpg

CGO

Lid
Ziet er stukken beter uit als standaard zo....:winkie:
Op de mijne komt die er ook op tezitten !

Chris,

Mvank

Nieuw lid
Onlangs mijn O2 ebl 1.2 tsi dsg afgeleverd gekregen, met achteraf een ovale RVS sierstuk erop laten zetten (moest gelast worden), maar ik vindt deze er uitsteken. Steekt niet verder uit dan de bumper, maar is wel erg opzichtelijk.

Heeft iemand dezelfde ovale sierstuk op zijn O2 1.2 tsi ? Zo ja hoe vindt je dat deze gemonteerd is?

Mvg,
Michel

Bovenaan Onderaan