Osram LED H7 met goedkeuring!

Cordoba

Forumguru
Ik eigenlijk wel. Je ziet al snel als de auto led of xenon lampen heeft (waar het halogeen) behuizing is (zeker bij oudere auto’s met reflector koplampen)

Los van het lichtbeeld, als ik als keurmeester een steekproef zou krijgen bij een led-in-halogeen-behuizing-auto dan zou ik de led lamp er alsnog als de wiedeweerga uithalen en gauw een halogeen lampje in zetten (op dit moment dus, met niet voor de openbare weg gekeurde lampen). In alle andere gevallen zou je kunnen voorstellen dat je de klant informeert over dat het niet toegestaan is en dat je hem of haar daarop gewezen hebt.

Beetje late reactie, maar aan de hand van het (duidelijk zichtbare) E-keurmerk kun je aan een koplampunit direct zien voor welk type lampje (halogeen, xenon of led) deze goedgekeurd is, in combinatie met lichtkleur en lichtbeeld is het dan snel duidelijk of het in orde is of niet. Afgelopen week heeft mijn Fabia zijn 1e APK gehad, en het enige punt was dat de rechterkoplamp te laag stond afgesteld (blijkbaar door de dealer gedaan), en dat verklaart ook mijn klachten en was ook de reden dat ik speciale Osram lampjes (white vision ofzo) heb geplaatst. Of een garage een klant nu wel of niet wijst op lampjes niet volgens de regels zijn, is voor de steekproef niet van belang: als een keurmeester dit heeft goedgekeurd heeft ie direct strafpunten gescoord. Denk ook niet dat je altijd de kans krijgt om nog iets te corrigeren als je een steekproef krijgt, ik heb ook al gevallen gehoord dat de keurmeester voor de steekproef al op de stoep stond, voor de garagehouder wist dat ie een steekproef kreeg (en soms moeten ze gewoon 2 uur wachten tot de steekproef daadwerkelijk plaats vindt).
 

Ted

Forumguru
De specificatie van de levensduur is 600h en dat komt bij mij overeen met ongeveer 3 jaar rijden. Ofschoon is dit niet juist is of ik zie het verkeerd.
 

Captain Hook

Forumguru
@Ted Osram zegt zelf:
Dank LED-Technologie leuchtet sie bis zu fünfmal länger als eine vergleichbare Halogenvariante
M.a.w. 5 x zo lang als een vergelijkbare halogeenlamp...
 
Bovenaan Onderaan