Osram Cool Blue Intense doen of niet??

TinusPlotseling

Senior Member
Hallo Skoda liefhebbers,

nou was ik aan het kijken voor wat witter lichten op de Kia van mijn vrouw (sorry geen Skoda) en ik zat te denken aan Osram Cool Blue Intense lampen, heeft 1 van jullie ervaring met die lichten? Problemen met levensduur of toch gelig licht ipv wit? ik hoor het graag!

gr Martijn
 

Noord26

Forumguru
Als het lenzen zijn: xenon in bouwen.

Wittere H4/H7 halogeen lampen bestaan niet. Die houden een deel van het effectieve licht tegen en zijn daardoor wat witter; maar leveren minder output.
 
Ik had in de Toyota hiervoor Osram NightBreaker lampen H4, en deze waren een stuk beter dan de standaard philips. Echt heel veel witter was het niet; wel iets maar viel mee.

Verwacht geen wonderen van een gloeilamp wat kleur en sterkte betreft
 

TinusPlotseling

Senior Member
oké bedankt voor jullie info, ik verwachtte ook zeker geen wonderen maar was benieuwd,je leest verschillende verhalen namelijk
 
Ja; die lampen doorgaans met een blauw gekleurd glaasje zijn wat witter. Zowel philips als osram heeft dergelijke lampen. Je kan 1 van beide merken proberen. Zal onderling geen verschil bieden. Blijf wel weg van de onbekende merken met superduper donkerblauw glas etc; kwaliteit laat te wensen over. En veelal is er bij de onbekende merken geen gebruik gemaakt van quartz glas;

 
Bovenaan Onderaan