Origineel Skoda velgen-shops

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Hallo allemaal,

Ik ben aan het rondkijken voor nieuwe, origineel Skoda velgen. Ik kom echter maar erg weinig webshops / bedrijven tegen die dit aanbieden. Los van de Skoda-webshop natuurlijk.

Kennen jullie goede, betrouwbare webshops voor dergelijke velgen? Op dit moment overweeg ik de Blade antraciet, maar koop ze met het oog op montage met winterbanden.
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
En dan nog iets wat me is opgevallen: Bij sommige webshops staat expliciet aangegeven of de velg geschikt is voor winterbanden. Is dat niet altijd het geval dan?
 

JPs_OC2

Donateur
Kort antwoord > nee. De blanke laklaag, op velgen die geschikt zijn voor wintergebruik, is dikker en kan daardoor langer tegen de invloeden van zout en dergelijke. Neemt niet weg dat ook deze velgen bij een beschadiging zich als iedere ander velg gedraagt en gaat corroderen.

Ik heb mijn originele Skoda velgen trouwens bij Skoda-Parts.com gekocht.
 

Mies75

Forumguru
https://originele-velgen.com/skoda-velgen/

Kan ik je van harte aanbevelen.
Heb daar onlangs een demo set velgen gekocht (Originele alcatraz) met nieuwe winterbanden voor de helft van wat ze nieuw zouden kosten.

Velgen zijn niet van nieuw te onderscheiden

Onder de diverse lease Auto's die ik heb gehad gingen de zomer en winterbanden op dezelfde lm velgen en als je ze af en toe in de wax zet en netjes houd kunnen ze ook prima met winterbanden
 

Tees

Donateur
Ik heb recent iets besteld bij eskoda-shop.cz. Beetje zoals Kopacek, alleen is de website alleen in t Tsjechisch. Niet zo handig, maar met Google Translate kom je een eind en ze hebben ook een Engelse prijslijst (PDF). Ik weet alleen niet of ze ook velgen verkopen, dacht van wel.
 
Ik probeerde onlangs wielen te bestellen bij deze shop, maar die gaf aan dat shipping alleen plaatsvindt in CZ helaas.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan