Oranje olielampje zonder verklaring

Euhm,

oliedruk, rood knipperend lampje, voorgaand door 3 piep signalen,

ik weet dit echter niet helemaal zeker, dus hang me er niet aan op,

iemand hier die het wel zeker weet ???
 

Rick Blaine

Actief lid
Tot nu toe gaat het prima, om de 100 km de kap even open en weg oranje lampje. Olie peilen zal ik binnenkort even doen. Het regent nogal veel hier en de oprit van ons huisje is 20 graden dus niet erg geschikt ;)
 

Chatslet

Forumguru
Ik zag em vanochtend nog langs de weg staan, zag er goed uit allemaal!

[video=youtube;Fw2r_lIRgpY]http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY[/video]

Geintjuh :smirk:
 

Rick Blaine

Actief lid
Haha, met een leeg carter valt er niet zoveel te roken... Ik wist trouwens niet dat die Previa's er ook als diesel waren?
 

Rick Blaine

Actief lid
Vandaag zijn de nieuwe sensor en de nieuwe peilstok geplaatst. Financieel gelukkig peanuts. Helaas wel een nieuw probleempje ontdekt, een kleine koelvloeistoflekkage bij een slang. Dus binnenkort weer een bezoekje plannen (als mijn garagist terug is van vakantie)...
 

Chatslet

Forumguru
Mooi dat het opgelost is. En als de koelvloeistoflekkage alleen bij die slang is is het ook niet al te ernstig. Kan zijn dat alleen het klemmetje vervangen moet worden. Als je er bij kan dan kun je dat zelf doen, klemmetje heb je voor een paar centen bij een autospeciaalzaak. Is de slang lek, tja dan moet de hele slang vervangen worden maar ook dat is geen rocket science.
 

Rick Blaine

Actief lid
Het valt wel mee maar het is weer eentje in de rij. Er moet ook een slang vervangen worden dus ik ga hiermee zeker niet zelf aan de gang. Moet de volgende dag wel weer naar mijn werk met de Skoda! ;)
 

Rick Blaine

Actief lid
Helaas krijgt het verhaal toch nog een staartje. De foutmelding ( VCDS / VAG-COM: uitleg - tips - trics ) is weer teruggekomen en het oranje lampje dus ook. Ik heb alle zekeringen die met motorelectronica, diagnose en instrumentenpaneel te maken hebben doorgemeten en schoongemaakt. Ik weet nog niet of dat heeft geholpen.

Alle aanvullende informatie over foutcode 0562 is welkom! De bedrading naar de nieuwe sensor hebben we nog niet gecheckt maar over 2 weken heb ik weer een afspraak staan.

Zou er misschien een software update nodig zijn na het monteren van de nieuwe oliedruksensor?
 

Rick Blaine

Actief lid
Vandaag kwamen we erachter dat het toch een andere sensor was die vervangen moest worden... Sensor voor oliepeil en -temperatuur. Helaas was deze 10x zo duur en moest de olie ook vervangen worden. Samen met een klein koelvloeistoflekje bij de waterpomp in de buurt, die nu ook gefixt is (plus nieuwe koelvloeistof) was het wel een rib uit mijn lijf... Maar goed, nu is de foutmelding in elk geval weg.
 
Bovenaan Onderaan