Opvolger huidige SC2FL besteld.

Ericw

Forumguru
Na ruim 2,5 jaar zit ik al op de 155.000Km met m'n Superb combi uit 2014 en werd het tijd om een andere te bestellen. :tegek:
Tot nu toe heb ik geen enkel probleem gehad met m'n Superb, naast de normale beurtjes maar 1x extra in de garage geweest, maar dat was voor de modificatie van de grill omdat hij wat warm werd tijdens stevig trekken met de caravan bij erg warm weer. Was hiermee netjes opgelost.

Na het maken van een shirtlist (nieuwe Octavia, Superb en Renault Talisman) ben ik deze 3 wat nader gaan bekijken.
Als eerste bij de Talisman geweest. Vind het een erg mooie auto, maar ben nogal sceptisch m.b.t. Franse auto's na wat erg slechte ervaringen.....:cry:. Wilde deze toch het voordeel van de twijfel geven en nader bekijken.
Eerste indruk was redelijk, van buiten erg mooi, binnen iets minder qua materialen. Daarnaast viel me de ruimte (of het gebrek eraan) al een beetje tegen.
Toch een proefrit gepland en m'n zoon (14 jaar en al 1,93m) meegenomen aangezien ikzelf 2.01m ben en wilde weten hoe dit zou uitpakken.
De bestuurdersstoel kan voor mij net niet ver genoeg naar achteren en daarnaast kan mijn zoon niet fatsoenlijk achter me zitten, dus flinke tegenvaller. (zie bijlage)
Auto rijdt verder prima, stil en stuurt strak. Alhoewel ik niet zo enthousiast over de 4 wielbesturing ben. Daarnaast heeft de 1.5DCi moeite met deze grote auto, je moet aardig doortrekken om wat tempo te maken en daarbij zet hij een behoorlijke "keel" op, erg onaangenaam geluid. Eenmaal op snelheid is hij wel stil.
Al met al een afvaller dus.

Octavia vind ik ook erg mooi, maar ben toch voor de ruimte en comfort van (weer) een superb gegaan. :D
Het is een hatchback in de Style uitvoering geworden met de kleur Quarz Grey. Achterramen worden tint donkerder gemaakt dan het privacy glas wat af-fabriek geleverd wordt.
Als het goed is wordt hij ergens begin juni afgeleverd, spannend.

Bijlagen

• 20170204_112205.jpg
    20170204_112205.jpg
    943,6 KB · Weergaven: 70

Fenrir

Lid
De Talisman oogt vanbuiten mooi, maar de veel gehoorde kritiek is inderdaad de binnenruimte.
Ondanks dat zijn afmetingen exact dezelfde zijn als de Superb is het binnenin een dikke tegenvaller op het vlak van ruimte. Op de foto oogt het inderdaad zeer krap achteraan, en dat voor een auto die bijna naar de 5 meter lenge aanschurkt :shocked: Ik denk dat je zelfs in een Golf tegenwoordig meer beenruimte hebt...

Ps: goed gekozen :thumbsup:

Laatst bewerkt:

Ericw

Forumguru
@Fenrir , dit is precies het "probleem" van de Talisman. Ben daarna direct naar Skoda dealer gegaan en ff in en Octavia gaan zitten, daar was meer ruimte voor zowel mij als m'n zoon dan in die hele Talisman.
Daarnaast heeft Renault bij de introductie de (lease)bedragen kunstmatig laag gehouden, dit is nu voorbij en daardoor een stuk duurder dan een Superb geworden.

Tuulster

Forumguru
Slimme keuze maar ook eentje waar je geen spijt van gaat krijgen, de Superb III is een fantastische wagen! :thumbsup: @Ericw

Overigens wel eens met de stelling dat de Talisman zeker geen lelijke auto is.......

Cordoba

Forumguru
Foto van de zitruimte in de Talisman, maakt direct duidelijk waarom je ze weinig in het 'wild' ziet rijden.
Speciale reden dat je van een combi naar een hatchback gaat?
Succes met wachten op de S3.

Ericw

Forumguru
@Cordoba, van buiten is het een sterk ontwerp, maarja van binnen....

Keuze voor hatchback is 3-ledig: vind hem mooi, (extra) ruimte combi niet meer nodig en financieel iets voordeliger. :D

Spinal

Forumguru
Apart...ik lees dit topic door, staat er helemaal onderaan een reclame banner over de Renault Talisman :maakmegek:

D

Deleted member 24009

Goede keuze en succes met wachten! Had overigens een vergelijkbare ervaring met het kleine broertje van de Talisman, de Megane. Van buiten erg mooi, van binnen tegenvallend wat ruimte betreft en materialen....

Bovenaan Onderaan