Opties wisselen? Raad gevraagd...

Superbst

Senior Member
Eerst en vooral, ik weet dat het vrij belachelijk is maar tja...

Sowieso mooi uitgeruste leasewagen (BE) is 2 weken terug besteld, maar zit nu een beetje te twijfelen over sommige kleinere opties die ik (niet) genomen heb :nono:

Ik zat al lichtjes over budget (hebben ze toegelaten), dus kan écht niet hoger gaan, zelfs geen paar €'s :banghead:

OPTIES DIE IK EVENTUEEL KAN WIJZIGEN/DROPPEN:
  • 3-spakig multifunctioneel verwarmbaar lederen stuur (Radio & Tel) met DSG-peddels 206,61
  • Travel ASSIST 61,98
  • Afdekking bagageruimte met automatisch opening en multifunctionele pocket 99,17
  • Rough Road Package II 103,31
  • Functie SMARTGATE 90,91
  • Neerklapbare achterbank - vanuit de kofferruimte 74,38
  • SMARTLINK met wireless RSE App 78,51
  • Zetelbekleding - Alcantara/Leder 1.169,42
KAN IK DAN VERVANGEN DOOR (om te besparen en/of andere klemtonen te leggen):
  • 3 spakig multifunctioneel lederen stuur (Radio & Tel) met DSG-peddels 86,78
  • DRIVING MODE SELECT 119,83
  • Afdekking bagageruimte met automatisch opening 53,72
  • Variabel laadvloer met ankerpunten 140,5
  • Uitneembare vuilnisbakje 16,53
  • Zetelbekleding - Leder 1.376,03 = 206,61 meerkost tov alcantara
PUZZELEN:
  • Multifunctionele pocket (dus gewoon de auto opening behouden) en smartgate vervangen door DMS en vuilnisbakje = Exact tot op de cent dezelfde prijs :D
  • Zelfde als hierboven en rough road en travel assist weg om te vervangen door DMS, variable floor en vuilnisbakje = 41,32€ minderkost tov bestelling
Als jullie nog andere puzzelopties zien?

Ook dus eigenlijk een vraag naar het nut van sommige opties volgens jullie:
  • Travel assist (verkeersbordherkenning) nuttig?
  • Multifunctionele pocket nuttig of eerder een last (extra stuk hangende stof)?
  • Rough Road Package (1,5cm hoger en stijvere vering) nuttig of eerder nadelig? Beter Drive Mode Select (met dus DCC) in de plek?
  • Smartgate was sowieso maar een aanvullertje, de beschikbare apps lijken me leuk voor even maar niet echt nodig?
  • Variable laadvloer handig of niet? Extra opbergruimte eronder en vlakke laadvloer ja, maar zit blijkbaar ook wat in de weg van Canton subwoofer?
  • Meerkost leder vs leder+alcantara waard?
  • ...

Help me out here people :dankje:
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Rough Road Package zou ik zeker niet nemen, de Superb is al bijna een terreinwagen qua rijhoogte.....
Drive mode select met DCC heb je veel meer aan :jaja:
Verkeersbord herkenning is wellicht later ook aan te zetten / te programmeren met VCDS of VCP door een forumlid.
Alcantara is ook prachtig, heeft een zelfde luxe uitstraling als leder en is wellicht zelfs comfortabeler.
 

Canon-Eye

Forumguru
Duidelijk voorbeeld van 'keuzestress', lijkt me.

Er is minstens één ding wat je niet hoeft aan te schaffen omdat je daar zelf standaard al over beschikt - althans, dat hoop ik toch van harte....
Namelijk: verkeersbordherkenning. ;)
 

Middag

Forumguru
Stuur met paddles laten voor wat het is. Heb je niks aan. Smartlink en smartgate klinkt leuk, maar het zijn slechts minimale gadgets (een gameboy van 1991 is geavanceerder).
 

servies

Forumguru
Smartlink zou ik toch echt wel behouden. Dat vuilnisbakje zou ik gewoon zelf kopen...
Smartgate weg, Rough Road Package weg.
De rest weet ik niet...
 
Als je al lane assist hebt dan kun je verkeersbordherkenning wel laten vallen en indien gewenst later aanzetten via vcds.

Als je geen lane assist hebt zou ik zeker de verkeersbordherkenning nemen. Je krijgt dan de camera en kunt via vcds de lane assist aan laten zetten. Ik wist bij bestellen niet van die mogelijkheid (en heb dus de camera niet), maar zou dat nu zeker doen.

Is de multifunctionele pocket die "hangmat" in de kofferbak? Gebruik ik zelf dagelijks om mijn jas in te leggen. Vooral handig als je in de kofferbak iets legt waar je de jas niet bij wil hebben (al zijn het maar vuile laatzen oid).

De automatische oprolfunctie van de bagageafdekking kan ik dan wel weer missen. Zat erop, maar als het een aparte optie was zou ik het niet weer nemen.

Heerlijk hè, je nieuwe auto samenstellen :jaja:. Kan hoe dan ook niet verkeerd gezien de keuzemogelijkheden ;)
 

Superbst

Senior Member
Alvast bedankt allemaal voor de input...

Inderdaad duidelijk voorbeeld van keuzestress, maar tja :pardon:

Enkele losse antwoorden in random volgorde:
  • Staat de Superb standaard dan al zo hoog op zijn veren? Lijkt me toch een vrij lage auto, zoals alle breaks...
  • Rough Road Package zijn er hier geen fans van dus? Driving mode select echt wel "must have" daarentegen?
  • Peddels waren toch wel nuttig hoorde ik om de DSG waar nodig bij te springen?
  • Heb lane assist enzo ja. Zorgt het verwijderen vd Travel assist voor het wegvallen vd traffic jam assist? Nee toch? Via VCDS toevoegen achteraf graag, maar geen idee of/hoe de leasemaatschappij dat ziet?
  • Smartgate is inderdaad vrij nutteloos: leuk om even te tonen aan vrienden en dan nooit meer te gebruiken vermoed ik.
  • Smartlink zou ik graag houden, is nodig voor Android Auto (toch?) en daar komt binnenkort Waze eindelijk voor beschikbaar...
  • Multifunctionele pocket las ik vooral dat het vrij nutteloos was, maar dus niet? Automatische opening is sowieso verplicht wegens elektronische koffer met virtual pedal...
  • Geen meningen over de variabele laadvloer? Kan je de kofferafdekking ergens kwijt als je dit niet hebt?
  • Vuilbakje is maar om budget aan te vullen
  • Alcantara lijkt me inderdaad wel mooi en comfortabel, maar heb wel 2 jonge kinderen (duurzaamheid, vlekken, ...) :nono:
 
Laatst bewerkt:

Middag

Forumguru
Peddles heb ik eerder gehad icm een DSG, gebruikte het echt 1x om uit te proberen. Daarna nooit meer. Nadeel van peddles is dat als je deze gebruikt, de dsg tijdelijk in handmatig staat. Een tik tegen de pook om hem in sport te zetten of een tik opzij om handmatig te schakelen voldoet veel beter. Dat vuilnisbakje moet je verdeler je gewoon schenken, hoort er toch bij zeker? De pocket in koffer is zeer handig. Ik gebruik deze altijd!
 

Superbst

Senior Member
Mmm, duidelijke maar onverwachte feedback vd dealer: "Spijtig genoeg kunnen we de bestelling niet meer wijzigen."

WTF?
 

B.Stuurder

Forumguru
Peddles heb ik eerder gehad icm een DSG, gebruikte het echt 1x om uit te proberen. Daarna nooit meer. Nadeel van peddles is dat als je deze gebruikt, de dsg tijdelijk in handmatig staat. Een tik tegen de pook om hem in sport te zetten of een tik opzij om handmatig te schakelen voldoet veel beter. Dat vuilnisbakje moet je verdeler je gewoon schenken, hoort er toch bij zeker? De pocket in koffer is zeer handig. Ik gebruik deze altijd!
Wanneer de bak in handmatig staat, blijft dit ook zo, dan kun je de paddles goed gebruiken hoor. Alleen soms wat langzaam qua reactie.
De pocket in de koffer ligt alleen een paraplu in, anders moet je hem uitgeklapt gebruiken en dan ben je een groot deel van de ruimte kwijt.
 

B.Stuurder

Forumguru
Mmm, duidelijke maar onverwachte feedback vd dealer: "Spijtig genoeg kunnen we de bestelling niet meer wijzigen."

WTF?
Was bij mij ook, de dealer had vergeten het stuur met de paddles te bestellen en kon dat ook drie weken na de bestelling niet meer aanpassen omdat de order op slot zat, terwijl normaal gesproken tot twee weken voor productie nog van alles gewijzigd kon worden.
Maar je hebt een goede configuratie hoor, alleen de Travel assist zou later aangezet kunnen worden en de neerklapbare achterbank vanuit de kofferruimte heb ik nu ook niet en mis ik ook niet.

Edit: overigens heeft de dealer er achteraf alsnog een stuur met paddles in gezet.
 
Laatst bewerkt:

Superbst

Senior Member
Voor de duidelijkheid, dit is mijn volledige bestelde config (zie ook bestellingstopic):
  • KODA SUPERB COMBI 1.6 CRTDI 88kW DSG7 Style
  • Moon White metallic
  • Alcantara/lederen zwart
  • Pack Style Comfort
  • Pack Style GPS
  • Pack Style Premium
  • 17" Lichtmetalen velgen STRATOS met banden met geoptimaliseerde rolweerstand
  • 3-spakig multifunctioneel verwarmbaar lederen stuur (Radio & Tel) met DSG-peddels
  • ACC - Adaptive Cruise Control (max 160km/h)
  • Afdeking bagageruimte met automatisch opening en multifunctionele pocket
  • Metaalkleur
  • Pack LED PLUS
  • Panoramisch open dak
  • Neerklapbare achterbank - vanuit de kofferruimte
  • Inklapbare trekhaak
  • Rough Road Package II
  • SMART LIGHT ASSIST met LANE ASSIST, BLIND SPOT DETECT (BSD)
  • Functie SMARTGATE
  • SMARTLINK met wireless RSE App
  • Sound System Canton
  • Stalen reservewiel
  • Zonnekleppen met verlichte make-up spiegel (LED-verlichting) en airbag-label
  • Travel ASSIST
  • Electrische opening en sluiting van de koffer met Virtual Pedal
 
Daar kun je mee voor de dag komen. Ga je een hoop plezier van beleven :jaja:

Dacht overigens dat die bank neerklapbaar vanuit de kofferbak op alles boven een active standaard was.
 

MrEdge_

Forumguru
Mooie config! Gefeliciteerd met je multifunctionele pocket ;) Dat is nou typisch iets dat eigenlijk heel handig is maar wat ik echt nooit gebruik omdat ik vergeet dat ik het heb.
 
Bovenaan Onderaan