Opties 2026 Skoda Superb

robvv

Senior Member
Mijn Superb heb ik nieuw gekocht in 2017 (style met extra opties). Ik ging kijken voor een eventuele nieuwe Superb.
Maar ik ga zeker geen nieuwe kopen, want:
* alleen plug-in hybride, terwijl ik een benzine wil.
* geen panoramadak mogelijk (op de hatchback).
De normal edition en de business edition zijn vrijwel gelijk (behalve verlichte portiergrepen en virtual pedal).
De business edition moet alleen worden gekocht als men opties wil.
Conclusie: geen nieuwe Superb.
Ik blijf in mijn oude Superb rijden.

Wat vinden jullie ?

hemi24

Donateur
ik volg de conclusie niet helemaal, maar ik vind het een prachtige wagen helemaal als combi!

robvv

Senior Member
ik volg de conclusie niet helemaal, maar ik vind het een prachtige wagen helemaal als combi!
De Superb is alleen nog verkrijgbaar als plug-in hybride, geen benzine. Dat is voor mij doorslaggevend om in mijn Superb van 2017 te blijven rijden.

De Kodiaq is ook alleen nog verkrijgbaar als plug-in hybride. Dus die valt voor mij ook af.

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Donateur
Gewoon jong gebruikt uit het buitenland (laten) halen…

Wat heeft je voorkeur?

1.5 TSI mild hybrid
2.0 TSI
2.0 TDI

Voor Kodiaq geldt hetzelfde… :arghh:

robvv

Senior Member
Een plug-in hybride heeft gewicht dat nooit zal worden gebruikt. Meer kosten voor benzine en mogelijk ook wegenbelasting.

Ik heb weleens vernomen dat de benzinemotor van een plug-in hybride minder goed werkt als de batterij nooit wordt opgeladen. Of dat correct is, weet ik niet.

Je kan gewoon een 2liter kopen als je de 200pk wil hebben zonder en PHEV lijn onder de kap.
Zie net je 2 modellen van de 2liter motor hebt, de 204PK of de 265PK, Beide de gewone TSI, niet de eTSI

Heb zelf de 1.5eTSI nu voor 2 maanden, het trutje rijd zalig.
Enige wat ik heb vernomen is de afwerking van de tankdop en het volledig vullen van de brandstof tank een probleem is/was bij de PHEV lijn.
Vind eigenlijk dat je Superb uit 2017 nog niet echt oud is, hoeveel heeft die op zn teller?

leon-cupra

Forumguru
Een plug-in hybride heeft gewicht dat nooit zal worden gebruikt.
Dat snap ik niet. Wanneer je de technologie goed gebruikt, gebruik je toch alles ten goede? En dan “gebruik” je toch het volledige gewicht ?
Meer kosten voor benzine en mogelijk ook wegenbelasting.
Tja, je moet de technologie ten goede gebruiken é, opladen met goedkope stroom, zuiver elektrisch rijden voor de korte ritten, voor de lange ritten beide systemen gebruiken. Zijn genoeg voorbeelden van hybride rijders die nu minder betalen aan brandstofkosten.

marco_b

Forumguru
Plugin rijdt imo heel mooi. Zelf heb ik met mijn hybrides veelal elektrische gereden. De laatste Mercedes geloof ik 4x getankt in 1 jaar tijd. Huidige voorloop plugin is ruk. Actieradius komt nu niet boven de 30 km uit.

wat is persoonlijk jammer vindt is de kleinere benzinetank. Maar daar heb je maar paar keer per jaar last van. Wanneer je phev thuis kunt laden en afstanden rondom huis zijn goed te doen dan is het lekker rijden.

kameraad heeft een Octavia PHEV en zijn werkgever laat het toe dat hij nooit laadt. Enige wat hij doet is via rijden weer bijladen zodat er beetje peut in de accu zit . Afgelopen zomer met zijn auto naar Oostenrijk geweest en na 2 jaar niet te hebben geladen liep dat ding nog steeds als de brandweer.

IMG_2714.jpeg
IMG_2712.jpeg

Bovenaan Onderaan