Optie Maxidot wel/niet?

mmarechal

Actief lid
Ik sluit mij volledig bij Joergarms aan. Ik heb nu mijn tweede Octavia, waarvan de eerste zonder Maxidot was. Dit was het enige wat ik achteraf toch graag nog had willen hebben, maar als optie dus niet genomen. Op de tweede Octavia zat dit standaard in het Businessline pakket en ik ben er nu toch erg blij mee.
 

jan49

Actief lid
Ook Maxi Dot

Ik heb nu ook Maxi dot want ik zag dat de accessoires prijzen gezakt zijn voor 1 Januari 2011 dus de dealer heeft de prijzen aangepast.




Fabia Greenline combi, Maxi dot, sunset, PDC, climatronic, Navi, dakrailing, Black magic mica. , :koffie:
Besteld in week 43 ( 30- okt)
Verwacht op week 7 2011
ik denk week 10 2011
 

RobS

Lid
De basisprijs is hoger. De meeste accessoires zijn hetzelfde en enkelen zijn wat verlaagd. Prijslijsten zijn via google nog wel terug te vinden. Zoek onder prijslijst fabia 2010 of 2011.
Als je veel bijbesteld komt het totaal ongeveer op hetzelfde. Kaal betaal je meer.
Ik vind PON overigens geen zakkenvullers. Ík kies voor die auto.
 

jan49

Actief lid
Maar het scheelde wel 168,- dus voor 22,- er bij op ik Maxi dot besteld
de navi was 600,- de dealer had 615,- 460,metallic lak, sunzet 125,- op de bon gezet omdat dit nieuwe prijzen zijn van 2011
Nu is dat 520,- en 450,- 80,- en zo nog wat maar dat weet ik niet meer zo uit me hoofd (zit op het werk vandaar)
De dealer vertelde me dat ze de bon wel aan had gepast bij aflevering dus ik maakte me ook geen zorgen

gr jan:koffie:


Fabia Greenline combi, Maxi dot, sunset, PDC, climatronic, Navi, dakrailing, Black magic mica. , :koffie:
Besteld in week 43 ( 30- okt)
Verwacht op week 7 2011
ik denk week 10 2011
 

RobS

Lid
@jan49

Als je dealer dan niet de €220,- prijsverhoging op het basismodel meerekent, weet 'ie wel wat service en klantenbinding is. Mooi man! Bij mij zat er alleen sunset als veranderde optie op.
 

vinshi

Lid
ROBS hoe bedoel je veranderde optie?? heb jij door de prijsveranderingen dan opties bij gekregen af fabriek of heb jij ze er nog zelf bijbesteld.
 

RobS

Lid
@vinshi
Van alle opties die ik bij heb besteld is alleen de prijs van de sunset ramen veranderd.
Ik heb: metallic lak, dakrails, gordijnairbags, climatronic, elektr ramen achter,sunset, maxidot, PDC en een MDI aansluiting.
Van al de andere opties is de prijs gelijk gebleven. Dat is wat ik probeerde te zeggen.
Excuses voor het matige taalgebruik.
 

coqrouge

Nieuw lid
Hoewel ik geen spijt heb van de aanschaf van de Maxidot, voel ik me toch wel wat misleid.
In de folder en op de website van Skoda wordt de indruk gewekt dat er meer info in één oogopslag zichtbaar is (1e plaatje). Buiten de tijd, tripmeter, totale km stand en buitentemperatuur, welke altijd in beeld staan, kun je tussen de nodige variabelen zappen.
De folder/website toont 2 variabelen, in de praktijk blijkt dit er maar 1. Op de eerste regel staat dan de naam van de variabele (2e plaatje).
Ik heb volgens mij alles al geprobeerd maar ik krijg niet meer in beeld. Doe ik iets verkeerd of worden we hier inderdaad misleid?
 

Bijlagen

  • maxidot.jpg
    maxidot.jpg
    16,9 KB · Weergaven: 77
  • maxidot2.jpg
    maxidot2.jpg
    19,1 KB · Weergaven: 64

FredV

Banned
Zie de foto's in mijn album.
Dan blijkt welke opties er te zien zijn.
En dat is dus niet de eerste foto!
Overigens, ik heb een FII GL
 
Oeps: een Edit:

Wel erg off-topic hier; dus beter in andere draad plaatsen en hier verwijderen Dennis!

[MODERATORBREAK]Goed gezien sgl, berichten van Dennis en overige off-topic inmiddels verwijderd [/MODERATORBREAK]
 

Skoody Boo

Actief lid
Voor mij blijft een grote vraag:

KAN je nou de olietemperatuur op de minidot aflezen? Ik vind het niet erg om wat extra te klikken, maar kan het ook.
 

Noord26

Forumguru
Nee dat kan niet. Mijn vader heeft minidot en daar blijft een lampje branden, totdat de auto het koelwater voldoende op temperatuur vind. Nergens een olietemperatuurmeter te vinden. Ik heb dezelfde auto met maxidot en heb een koelwatertemperatuurmeter (geen lampje) en kan olietemp aflezen in de maxidot.
 

Skoody Boo

Actief lid
Nou, dat is dan mooi shit (wel vriendelijk bedankt voor de info overigens). Maar dan vind ik de handleiding toch misleidend, want onder het kopje "boordcomputer" op blz 18 staat dat "de volgende informatie" (= rijtje ook met olietemperatuur) afhankelijk van de uitvoering de display (= minidot) of op de informatiedisplay (= maxidot) wordt weergegeven.
Verder staat er onder dat rijtje dat je met de maxidot dingen uit dat rijtje kan uitschakelen.

Met de minidot kun je niet uitschakelen en inschakelen. Maar is het niet zo dat je dealer dat dan wel kan als die z'n laptop er aanhangt? Dus dat de olietemperatuur standaard uitgeschakeld staat, maar dat de dealer die dan wel kan inschakelen in dat rijtje, ook als je minidot hebt?
 

turboturbo

Forumguru
Maar is het niet zo dat je dealer dat dan wel kan als die z'n laptop er aanhangt?
Ik denk dat je beter je toevlucht kunt zoeken bij iemand hier op het forum met VAG VDSC (of hoe dat ook heet) want niet elke dealer weet wat 'ie hoort te weten. Zou mij niets verbazen als je te horen krijgt (wat ik te horen kreeg) 'Nee, meneer, dat kan niet. Ja, wat ze op internet allemaal beweren...... Bovendien, wij hebben zelf geen VAGCOM / VDSC'. Mijn dealer gebruikt gewoon zo'n standaard uitlees-apparaat, denk ik, waar alleen foutcodes op een soort schermpje worden getoond.

Dus laat staan dat ze de apparatuur hebben, weten die gasten ook niet allemaal welke tweak instellingen jouw boordcomputer heeft. Dat weten we hier toch echt zelf beter!
 
Bovenaan Onderaan