Superb 3 Optie Banden met verlaagde rolweerstand

barthoefs

Senior Member
Hallo allemaal,

Ik heb op mijn S3 Combi de optie: Zeus velgen + banden met verlaagde rolweerstand genomen. Blijkbaar is deze optie alleen beschikbaar bij S3's met DSG. (scheelt hem 2g CO2 - 119g ipv 121)

Heeft er al iemand zo 1 uitgeleverd gekregen en zo ja, welke banden gebruiken ze hiervoor (merk/model)

Bedankt!!

Rallye

Forumguru
Mag ik vragen waarom je deze optie genomen hebt. Als je Nederlander bent: scheelt niets in de bijtelling toch? Pon zet bovendien de meeste auto's op Conti's.

barthoefs

Senior Member
Mag ik vragen waarom je deze optie genomen hebt. Als je Nederlander bent: scheelt niets in de bijtelling toch? Pon zet bovendien de meeste auto's op Conti's.
Ben belg en voor onze variant van bijtelling = VAA is het wel belangrijk om ze min mogelijk CO2 te hebben

barthoefs

Senior Member
Volgens mij bestaat deze optie zelfs niet in Nederland... Bij deze wachten op de eerste Belg die deze optie genomen heeft. Hopelijk krijgt die hem voor mij (ten vroegste half mei)

Cordoba

Forumguru
Eerlijk gezegd ben ik een tikkie verbaasd over deze 'optie': rond 2000 heb ik voor de eerste keer gekozen voor banden met een verlaagde rolweerstand en dat was toen nog redelijk nieuw, en beloofde een 5% besparing in het brandstofverbruik. Ondertussen heeft het overgrote deel van de banden een verlaagde rolweerstand, en alleen banden specifiek voor sportief gebruik en nog wat uitzonderingen hebben het niet. Natuurlijk is er in de loop der jaren steeds weer verbetering mogelijk, maar in hoeverre nieuwe bandentypes met verlaagde rolweerstand een echte verbetering zijn, en die verbetering niet pas ver achter de komma meetbaar is...

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb onder een auto ooit de ContiEcoContact 2 gehad en die waren inderdaad een stuk minder plezierig in geluid en wegligging.

Rallye

Forumguru
Grappig om het Belgische bijtellingssysteem te zien. Je moet dus rekening houden met én de catalogusprijs én de CO2-uitstoot. Ik neem aan dat door de extra dure banden/velgen de catalogusprijs omhoog gaat; de CO2-uitstoot gaat darentegen, zoals jij zegt, omlaag. Hoeveel scheelt je keuze dan in bijtelling of belasting?

HaycoOnline

Donateur
Klopt, meestal zaten er altijd Conti's op mijn Skoda's. Maar dit keer wordt de auto afgeleverd met Pirelli Cinturato P7.
Iemand ervaring met deze banden?

barthoefs

Senior Member
Ff kleine update: mijn S3 combi 2.0 dag 150pk met de verlaagde rolweerstand optie is dus op de verkeerde banden geleverd. Mijn collega, die de optie niet had, en ikzelf hadden beide de Pirelli Cinturato P7. Heb mij dan maar eens geïnformeerd bij de dealer en kreeg volgend antwoord:
For 17“ wheel we provide below mentioned tires:

A. Standard tires
1. Conti premium Contact 5
2. Pirelli Cinturato P7
3. Falken Ziex ZE 914

B. RoWi tires
1. Conti Eco Contact 5
2. Pirelli Cinturato P7 Blue

Ik moest dus de Pirelli Cinturato P7 Blue hebben en niet de gewone. Deze worden dus kosteloos door importeur omgeruild en maandag komen ze bij de dealer binnen.

Rallye

Forumguru
Doet het feit dat je af-fabriek de verkeerde banden hebt nog iets met je bijtelling? Sowieso: wie controleert of je na een jaar nog wel "zuinige" banden hebt?

barthoefs

Senior Member
Doet het feit dat je af-fabriek de verkeerde banden hebt nog iets met je bijtelling? Sowieso: wie controleert of je na een jaar nog wel "zuinige" banden hebt?

Ik had wel de verlaagde co2, dus ik betaal minder taksen. Inderdaad niemand controleert het na aflevering, maar het is eerder het principe. Ik koos (en de leasing betaalde bij) voor de duurdere banden.

Bovenaan Onderaan