OPS/PDC Op display Columbus

lucbis

Lid
Graag zou ik van iemand willen weten of het nu mogenlijk is om optische parkeer systeem met VCDS te activeren op mijn columbus MY 01/08
Af fabriek PDC voor en achter, is nu alleen via piepen te horen. voor een pieper en achter ook een pieper.

De gegevens van VCDS zijn:

Address76: Park Assist Labels: 1z0-919-283.lbl
Part no. sw: 1k0 959 704 j hw: 1z0-919-283 c
Component: Parkhilfe 8-kan h04 0020
Coding: 0000001
Shop#:WSC 73430 790 08192
VCID: 264657da91fc2c9

Address 37: Navigation ( j0506) Labels : 1T0-035-680.clb
Part no sw: 3T0 035 680 hw: 3T0 680
component : RNS - MID H11 1104
Coding: 040004000401000000
Shop #: WSC 00811 211 175860
ASAM Dataset: ........................................................ .............
VCID: EDD4E8F6348A5F1

Ik heb ook ergens op de VW site gelezen dat het alleen om een softcoding gaat van de Park assist van 01 naar 10. maar weet niet wat dat betekend en hoe dat gaat. op andere sites lees je weer dat je er een schakelkast van een supurb of facelift O2 in moet zetten en dat er allerlei kabels getrokken dienen te worden. is ook geen probleem,mits dit niet in de 100derden Eur. gaat lopen en als iemand hier mee kan helpen met installeren.

Graag hoor ik iets van iemand die er verstand van heeft en ervaring mee heeft.

Met vriendelijke groet.:worshippy::laugh:

Antera

Donateur
mij is niet bekend dit voor elkaar te krijgen. heb het al meerder malen gezien maar zover ik weet moet er iets nog tussen om dit te kunnen weergeven. Codering zoals jij vermeld zal zeker wel in vcds staan als je dat labelfile hebt

MarcoO2

Forumguru
Uit pure nieuwsgierigheid: waarom zou puur die grafische weergave veel je geld en/of moeite waard zijn? In mijn ervaring (heb zowel mét als zonder weergave gereden) is het nut van die weergave namelijk nihil. In de praktijk ga je veel meer op de piepjes af.

Canon-Eye

Forumguru
is het nut van die weergave namelijk nihil. In de praktijk ga je veel meer op de piepjes af
Dit lijkt me toch vooral een persoonlijke kwestie.
Voor mezelf sprekend: ik kijk wel altijd op de display van de Swing, omdat daarin niet alleen de streepjes op zich (met een dikkere balk als laatste waarschuwing) de afstand aangeven, maar die streepjes ook nog zó zijn opgebouwd dat je kunt zien of een obstakel zich meer naar links of naar rechts dan wel in het midden bevindt.
Voor mij is dat handig: gezien de situatie op het erf weet ik zo heel precies waar ik ben.

lucbis

Lid
Marco02, je hebt eigenlijk wel gelijk, maar ik dacht als het makkelijk software matig aan te passen is waarom niet.
Canoneye, heeft ook een punt, daarvoor alleen al zou ik de functie aan willen hebben, wij wonen in Brielle en dat is hopeloos met parkeren, altijd langs een kerk muur of langs de straat, maar daar durf ik niet meer te staan omdat ze 3 maanden geleden mijn trots (A6 2.7T benzine):super: totalloss hebben gereden en ik nog steeds op mijn geld zit te wachten. noodgedwongen ben ik naar Skoda overgestapt, Nog geen moment spijt van gehad had ik eerder moeten doen Ze zeggen alleen geen Meneer meer tegen me bij de pomp (70 Lit. 480 km voor de A6):shocked:

Canon-Eye

Forumguru
in Brielle en dat is hopeloos met parkeren, altijd langs een kerk muur of langs de straat
Ik ken de binnenstad van Brielle heel goed - is inderdaad tamelijk hopeloos, tenzij je een parkeervak langs een van de havens kunt vinden (Maarland, Lijnbaan of zo - of gewoon op de parking bij AH).
Ik heb in een ver verleden ook wel eens flinke schade opgelopen aan zo'n mop hardsteen die buiten je zicht de hoek van een huis beschermt (hoek Geuzenstraat en Nieuwstraat!): deur kapot, onderdorpel krom... Daar wil je eigenlijk helemaal niet komen, zeker niet met een beetje lange auto. Een Citigo kan nog wel...

Terug ontopic: onder dat soort omstandigheden heb je eigenlijk ook PDC aan de passagiers-zijkant nodig mét display-weergave (of zo'n trottoirspiegel natuurlijk, zoals vrachtauto's die ook hebben... :grin:).

lucbis

Lid
Ik ken de binnenstad van Brielle heel goed - is inderdaad tamelijk hopeloos, tenzij je een parkeervak langs een van de havens kunt vinden (Maarland, Lijnbaan of zo - of gewoon op de parking bij AH).
Ik heb in een ver verleden ook wel eens flinke schade opgelopen aan zo'n mop hardsteen die buiten je zicht de hoek van een huis beschermt (hoek Geuzenstraat en Nieuwstraat!): deur kapot, onderdorpel krom... Daar wil je eigenlijk helemaal niet komen, zeker niet met een beetje lange auto. Een Citigo kan nog wel...

Terug ontopic: onder dat soort omstandigheden heb je eigenlijk ook PDC aan de passagiers-zijkant nodig mét display-weergave (of zo'n trottoirspiegel natuurlijk, zoals vrachtauto's die ook hebben... :grin:).

Gelijk heb je een ramp, vaak ook 15 min zoeken voor een parkeerplaats, maar over de ops ben ik nog niet helemaal uit, ik heb ook gelezen dat er een stuurapparaat van een O2 facelift ingezet kan worden en dat het dan wel werkt, mijn verkoper is nog heilig overtuigd dat het een instelling is in het display, ik kan bijvoorbeeld ook niet kiezen om het geluid zachter te zetten |(automatisch) als pdc ingeschakeld word geluid van de radio is dan gewoon op voolume, mijn vrouw heeft een fabia uit 2008 en daar zie je wel in het radio display een auto met de balken van afstand erachter en het geluid gaat wel zachter. Vreemd verhaal dat het dan niet kan in een O2 uit 2008 met een verrekte duur systeem erin.:smiley29:

p.a.c

Nieuw lid
Graag zou ik van iemand willen weten of het nu mogenlijk is om optische parkeer systeem met VCDS te activeren op mijn columbus MY 01/08
Af fabriek PDC voor en achter, is nu alleen via piepen te horen. voor een pieper en achter ook een pieper.

De gegevens van VCDS zijn:

Address76: Park Assist Labels: 1z0-919-283.lbl
Part no. sw: 1k0 959 704 j hw: 1z0-919-283 c
Component: Parkhilfe 8-kan h04 0020
Coding: 0000001
Shop#:WSC 73430 790 08192
VCID: 264657da91fc2c9

Address 37: Navigation ( j0506) Labels : 1T0-035-680.clb
Part no sw: 3T0 035 680 hw: 3T0 680
component : RNS - MID H11 1104
Coding: 040004000401000000
Shop #: WSC 00811 211 175860
ASAM Dataset: ........................................................ .............
VCID: EDD4E8F6348A5F1

Ik heb ook ergens op de VW site gelezen dat het alleen om een softcoding gaat van de Park assist van 01 naar 10. maar weet niet wat dat betekend en hoe dat gaat. op andere sites lees je weer dat je er een schakelkast van een supurb of facelift O2 in moet zetten en dat er allerlei kabels getrokken dienen te worden. is ook geen probleem,mits dit niet in de 100derden Eur. gaat lopen en als iemand hier mee kan helpen met installeren.

Graag hoor ik iets van iemand die er verstand van heeft en ervaring mee heeft.

Met vriendelijke groet.:worshippy::laugh:

kijk even in address 76 parkassist bij 07 recode of er "optical illusion" bij staat,anders in 10 adaption kijken of het erbij staat
zo niet is het niet mogelijk met alleen coderen.

mvg peter

nomad

Senior Member
Ik heb het gedaan en kan je zeggen dat het zo niet gaat werken. Je hebt een andere parkeer-pdc nodig, een extra zoemer, nieuwe bekabeling en vooral heel veel kennis van je auto. Ik raad het iedereen die niet weet wat het verschil is tussen CAN-comfort en CAN-Drive en hoe je de een omschakelt naar de ander ten zeerste af om hieraan te beginnen. Iedereen die zegt dat het met een vinkje om te zetten is heeft geen idee waar ie over praat. Maar goed, ik daag de verkoper in kwestie uit om het te laten zien....

hemi24

Forumguru
Bewijst maar weer eens: verkopers zijn simpelweg geen techneuten... (en bij een productiebedrijf de nachtmerrie van elke engineer!!!)

lucbis

Lid
Ik wacht dus nog steeds op antwoord van de verkoper Skoda dealer erik Boom Hilversum. Jammer dit is toch de enige optie die ik mis, misschien kan iemand helpen met het inbouwen van een achteruitrij camera, op Marktplaats gezien voor €79. Iemand ?............:ahum:

Bovenaan Onderaan