Oprijbokken / oprijbruggen, heeft iemand goede suggesties?

SteGo

Donateur
Ik ben eigenlijk een beetje aan het rondkijken naar een setje oprijbokken, handig voor bij het verversen van de olie en dat soort klusjes.
Nou heb ik in het verleden al wel eens een set gebruikte oprijbokken van Marktplaats gekocht voor weinig, dit model dat je vrij veel tegen komt als je erop Googelt;
oprijbrug.jpg

Die bevielen me echter voor geen meter en dus heb ik ze destijds weer van de hand gedaan.

In de zoektocht naar iets anders kwam ik de 'Rodac TL80051' tegen (22cm hoog, €99,95 bij Automotive-line);
Schermafbeelding 2024-01-07 122602.png

En een set van Datona (24cm hoog €114,99);
Schermafbeelding 2024-01-07 122808.png
Dit waren zomaar even 2 voorbeelden waarvan ik dacht; interessant product. :unsure:

Maar het complete aanbod is natuurlijk zo ontzettend groot .... vandaar dat ik wel benieuwd ben of er hier mensen zijn die wellicht nog goede suggesties hebben.
Ik wil er geen fortuin aan uitgeven aangezien het gewoon bedoeld is voor de redelijk eenvoudig DIY-klusjes, maar het zou wel fijn zijn als het een beetje fatsoenlijke kwaliteit is. ;)
 

Tees

Donateur
Ik ben er zelf geen enorm fan van. Ik maak liever gebruik van een brug in een DIY garage, of in mijn geval een autohobbyclub. Dan heb je tenminste echt de ruimte om werk te doen, ipv nog steeds een krappe ruimte waar je onder moet kruipen. Scheelt ook dat ik 1.96m ben ;)

Maar als die niet in de buurt zitten, dan kan je dit wel overwegen, dat maakt dingen idd wel makkelijker.
 

JeSko

Forumguru
Ik heb die van rodac, ik gebruik deze puur om de einddemper te wisselen voor de keuring. Doen prima hun ding en is een veilig systeem, ik vertrouw ze meer dan een krik en voor snelle werkjes zoals olie aflaten en zoals ik de uitlaat vervangen is het ideaal.
 

SteGo

Donateur
@Tees een gelegenheid waar je een brug ter beschikking hebt is uiteraard altijd beter dan werken met bokjes of een krik, als ik een kennis of familielid zou hebben die een brug ter beschikking had zou ik die ook zeker gebruiken. Of als je zoals jij bij een autohobbyclub zit is dat natuurlijk ook ideaal. Mijn ervaring met een DHZ-garage is niet zo positief, laat ik het erop houden dat ik me niet zo thuis voel tussen het slag mensen wat altijd bij de betreffende garage rond hing ...

Gelukkig heb ik wel een plekkie waar ik rustig m'n eigen dingetjes kan doen en waar ik niet gestoord wordt door anderen, dat vind ik vaak wel fijn als ik druk bezig ben. Helaas is er alleen geen brug, maar voor de basic onderhoudsdingetjes (olie verversen enzo) die ik zelf doe lukt het ook nog wel met een bokje. Overige dingen laat ik over aan m'n vaste garage. Sommige dingen moet je gewoon niet op je knieën op de grond willen doen ... Toen ik bij m'n vorige auto de remmen heb gedaan had ik nog wel een tijdje last van m'n knieën. :unsure: Dat is het mij niet waard. En zoals MevrouwGo terecht aanhaalde; mijn astma icm remstof (ook al draag je een mondkapje) is niet de beste combi .. doe dat nou niet zelf.

@JeSko tot nu toe voel ik ook wel een lichte voorkeur voor de exemplaren van Rodac, maar ik ben heel benieuwd of er wellicht nog andere exemplaren in dit topic aangeraden gaan worden. Ik heb er gelukkig geen haast mee. ;)
 
Bovenaan Onderaan